• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65406
+
-

چهارمحال و بختیاری؛ پیشرو در کاهش نرخ بیکاری

براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری از بین ۳۱ استان کشور با کاهش 1/6 درصدی بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری را در بهار امسال به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، نرخ بیکاری این استان در بهار ۹۷ در حدود 8/22 درصد بوده که این رقم در بهار ۹۸ به 7/16 درصد کاهش یافته است. چهارمحال و بختیاری طی سال‌های گذشته به سبب رنج بردن از یک محرومیت تاریخی، بالا بودن آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نبود زیرساخت‌های لازم برای رونق تولید و اشتغال با نرخ بیکاری بالایی مواجه بود، اما این چالش تا حد زیادی با تدبیر دولت دوازدهم و تخصیص اعتبار قابل‌ توجه به حوزه اشتغال روستایی و عشایری این استان مهار شده است. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که به تازگی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است، عملکرد این استان را در جذب اعتبارات مشاغل پایدار روستایی و عشایری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آمارهای موجود حاکی از اثرگذاری مطلوب این طرح در چهارمحال و بختیاری است. 

 «علی امید» تصریح کرد: با تدبیر دولت دوازدهم در خصوص رونق اشتغال روستایی کشور 5/1 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به این حوزه اختصاص یافته و بخش زیادی از آن تاکنون جذب شده است. در قالب طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایری، ۴ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال به این استان تخصیص داده شد که تاکنون با ۷۰ درصد این اعتبارات، ۳ هزار و ۱۵۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال عقد قرارداد شده است. علاوه بر این اعتبارات در بخش مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر نیز اعتبارات قابل توجهی به این استان اختصاص داده شده که در رونق اشتغال در مناطق شهری استان مؤثر بوده است. مجموع اعتبار تخصیص یافته به این استان در قالب طرح مشاغل خانگی در حدود ۱۶۵ میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون ۹۴ درصد آن معادل ۱۵۵ میلیارد ریال جذب و برای ۳ هزار نفر در استان از این محل اشتغال‌زایی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید