• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65403
+
-

هندی‌ها در چهارمحال و بختیاری سرمایه‎گذاری می‌کنند

هیاتی از سرمایه‌گذاران هندی به تازگی برای راه‌‌اندازی کارخانه فولاد در چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی و با مسئولان این استان نشست‌هایی برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، تسهیل در فرایند جذب این سرمایه‌گذاران و حذف موانع بوروکراتیک از مهم‌ترین محورهای برگزاری نشست‌های مشترک این هیأت سرمایه‌گذار و مسئولان چهارمحال و بختیاری بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری این نشست‌های مشترک گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با تمام توان از متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان استقبال می‌کند و از آنها حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

«تهمتن عبدالهی» تصریح کرد: بی‌شک فرایند سرمایه‌گذاری به واسطه کسب مجوزهای متعدد امری زمانبر و طولانی است، اما تلاش ما در استان بر این است که با برگزاری نشست با دستگاه‌های مربوطه نظیر محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت، آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌ها، روند صدور مجوزها را کوتاه‌تر کنیم.

وی بوروکراسی اداری را از مهم‌ترین موانع سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: چنانچه بتوان این مانع را برطرف و فرایند ایجاد زیرساخت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کرد، شاهد جذب بیش از پیش سرمایه‎گذاران در استان خواهیم بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست مشترک با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و هیأت سرمایه‌گذار هندی، مسئولان استان آمادگی خود را برای همکاری مطلوب با این هیأت اعلام کردند.
با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری، تاکنون ۱۴ سرمایه‌گذار خارجی از کشورهای چین، روسیه، تونس، امارات متحده عربی و ۳۵ سرمایه‌گذار داخلی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.
همچنین طی سال‌های گذشته ۶ طرح بزرگ صنعتی با حدود ۵۲ میلیارد ریال سرمایه ثابت با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان راه‌اندازی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید