• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65292
+
-

پویش ملی «فصل گرم کتاب» در 4 شهر

این پویش با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری در سمنان، با هدف ترویج مطالعه برگزار می‌شود

فرهنگ
پویش ملی «فصل گرم کتاب» در 4 شهر

 پویش «فصل گرم کتاب» در قالب ایستگاه‌های روزانه با هدف تقویت نشاط اجتماعی، تحکیم پیوند اعضای خانواده و توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان سمنان اجرا می‌شود. به گزارش مهر، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: با هدف ترویج مطالعه، پویش ملی «فصل گرم کتاب» با مشارکت کانون پرورش فکری و شهرداری سمنان آغاز به کار کرده است.


ترویج مطالعه

«نبی الله خدابخشی» افزود: این پویش ملی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری در سمنان، با هدف ترویج مطالعه برگزار می‌شود. وی با بیان این‌که این پویش در زمینه نقش آفرینی کانون پرورش فکری برای غنی‌سازی اوقات فراغت صورت می‌گیرد اضافه کرد: پویش فصل گرم کتاب در زمینه اشاعه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی و ترویج مطالعه بین نونهالان و خانواده‌ها در ایام فراغت کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با بیان این‌که ایجاد فضایی متفاوت برای مطالعه هدفمند مخاطبان کودک و نوجوان با شعار «آینده را باید ساخت» محور این پویش است تأکید کرد: فصل گرم کتاب بر 2 محور موضوعیِ «ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» و «تقویت مهارت‌های زندگی(تمرین زندگی)» استوار است.


فعالیت‌های متنوع و خلاقانه

خدابخشی با بیان این‌که پویش کتاب‌خوانی همزمان با سمنان در پارک کودک شاهرود نیز آغاز به کار کرده است گفت: در پویش فصل گرم کتاب، مربیان با برپایی ایستگاه کتاب‌خوانی ویژه اعضا و والدین ضمن اجرای فعالیت‌های متنوع و خلاقانه کتاب‌محور مانند قصه‌گویی و نمایش خلاق، شعرخوانی، کاردستی، رصد نجوم، کارگاه علمی، بلندخوانی کتاب، بازی‌های گروهی و… به معرفی کانون، کتاب‌های پرخواننده، عرضه خدمات فرهنگی، چگونگی برقراری ارتباط مؤثر با کودکان و نوجوانان و جذب عضو می‌پردازند. 

وی افزود: پویش «فصل گرم کتاب» با حضور مربیان مجتمع و مراکز فرهنگی، ‌هنری کانون سمنان، مهدیشهر و شهمیرزاد از ۱۸ تیر در بوستان شقایق آغاز شده و تا ۲۶ شهریور، سه‌شنبه‌ هر هفته ساعت ۱۹ تا ۲۲ برپاست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید