• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65290
+
-

رونمایی از سند برش منطقه‌ای شهرداری مشهد

بهناز رحیمیان | خراسان رضوی ـ خبرنگار:


از سند برش منطقه‌ای برنامه میان‌مدت شهرداری مشهد رونمایی شد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهردار مشهد در آیین رونمایی از این سند اظهار کرد: این برنامه علاوه بر تدوین عملکرد 4 ساله شهرداری، مدل جدیدی از برنامه‌ریزی ساختاری است که به استقلال بیشتر مناطق کمک می‌کند و انتخاب و مدیریت را در مناطق آسان خواهد کرد. «شهریار آل‌ شیخ» ادامه داد: در این برنامه، تحقق برنامه‌ها به صورت لحظه‌ای قابل رصد است و شاخص ها به صورت ثبتی، قطعی و سیستمی ارائه می‌شود و پیشرفت برنامه در هر مقطعی رصد خواهد شد. وی با اشاره به این‌که در این برنامه از مدل سبد پروژه‌ای که مدل انتخابی مدیریتی و کاملا به‌روز است استفاده شده، افزود: در این برنامه هر زمان می‌توان پروژه تعریف کرد و پروژه را با شاخص های برنامه تطبیق داد و به سبد پروژه منتقل کرد. 

همچنین از دانشنامه روستاهای حریم شهر که به صورت کامل تدوین شده است، رونمایی شد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهردار مشهد در مورد آن گفت: این دانشنامه حاصل یک کار میدانی و پژوهشی ارزشمند است که بر مبنای اسناد مرتبط و نگاه فرهنگی و اجتماعی جمع‌آوری شده است. آل شیخ با اشاره به این‌که پس از ابلاغ طرح جامع مشهد، حریم مشهد به 3 برابر وضعیت موجود افزایش یافت، توضیح داد: اطلاعات و پایه دانشی ما درباره حریم روستاها و نقشه‌های حریم بسیار کم بود و به مجموعه کاملی از اطلاعات حریم نیاز داشتیم. ساختار جدید یک گام مطالعاتی همکاران ما در دانشگاه فردوسی است و اشراف کامل در وضعیت حریم شهر را به ما می‌دهد. 

وی با بیان این‌که این دانشنامه باز در فضای اینترنت قرار گرفته است و امکان توسعه آن وجود دارد، تصریح کرد: از این طریق دستگاه‌های مختلف قادر به بارگذاری اسناد هستند همچنین در موضوعات فرهنگی و اجتماعی به ‌ویژه در پیشینه‌های تاریخی و وضعیت اجتماعی ارتباطی و مردم‌شناختی موضوعات از سوی مردم می‌تواند بارگذاری شود که به ایجاد هویت و دلبستگی بیشتر مردم به مجموعه زیستی خود منجر می‌شود. معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهردار مشهد در ادامه گفت: در آستانه افتتاح اولین شهرداری الکترونیک در مشهد هستیم که ورود ارباب رجوع در آن نخواهیم داشت. این برنامه به عنوان پایلوت در منطقه 12 شهرداری اجرا شده است و کل فرایندها در ارتباط با شهروندان در سیستم اتوماسیون قابل ردیابی است. در این ساختار کیفیت و سرعت پاسخگویی رصد می‌شود و در مدل ارزیابی عملکرد ما قرار می‌گیرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید