• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65272
+
-

۶۹ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های زنجان

جاده
۶۹ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های زنجان

 رئیس پلیس راهور استان زنجان گفت: در حال حاضر ۶۹ نقطه حادثه‌خیز در این استان زنجان وجود دارد که در تلاش برای رفع مشکلات آنها هستیم.

به گزارش مهر، علی‌اصغر شیرمحمدی با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: برخی نقاط حادثه‌خیز با نصب سرعتکاه و دوربین امکان اصلاح دارند، ولی برخی دیگر نیازمند اصلاح هندسی هستند که بار مالی زیادی دارد. احداث تقاطع غیرهمسطح یا تملک زمین‌های اطراف در درازمدت جواب می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که محور گاوازنگ یکی از این نقاط حادثه‌خیز است که همواره تصادفات خطرناک و منجر به فوت در آن رخ می‌دهد، ادامه داد: محور گاوازنگ متولی خاصی ندارد و ارگان خاصی مسئولیت مناسب‌سازی آن را بر عهده نمی‌گیرد.این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که عامل انسانی نقش زیادی در بروز تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری دارد، گفت: ۹۰ درصد تصادفات ناشی از خطای انسانی است.

شیرمحمدی با اشاره به مرگ و میر و مصدومیت‌های منجر به نقص عضو ناشی از وقوع تصادفات رانندگی گفت: اکثر متوفیان و مصدومان تصادفات جاده‌ای در سنین کار هستند بنابراین این موضوع هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند.وی با بیان این‌که نتیجه تخلف و تخطی از قوانین تصادف است، یادآور شد: در 2 ماه ابتدای امسال شاهد کاهش تصادفات بودیم اما این مساله در خردادماه افزایش یافت.

رئیس پلیس راهور استان زنجان با بیان این‌که ۳۶ درصد از تصادفات به دلیل توجه نکردن به جلو، ۲۱ درصد ناشی از عدم رعایت حق تقدم و ۸ درصد عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه بوده است، ادامه داد: ۷۰ درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری است و موتورسیکلت‌ها در ۱۳ درصد تصادفات دخیل هستند.

شیرمحمدی با بیان این‌که طی 3 ماه نخست سال گذشته ۶ نفر و در 3 ماه نخست امسال ۴ نفر در تصادفات رانندگی درون‌شهری جان خود را از دست دادند، گفت: امسال ۵۱۶ تصادف جرحی و ۴۲۷ تصادف خسارتی به وقوع پیوسته که تصادفات خسارتی ۶۷ درصد رشد دارد.

وی وقوع بیشترین تصادفات (معادل ۱۷ درصد) را بین ساعت ۱۸ تا ۲۰ دانست و بیان کرد: در 3 ماه ابتدای امسال 3 تصادف فوتی، ۵۱۶ فقره جرحی با ۶۰۵ مصدوم و ۴۲۷ فقره خسارتی در شهرهای استان اتفاق افتاد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 5 مورد فوتی، ۵۵۹ فقره جرحی با ۶۴۳ مصدوم و ۲۵۶ فقره خسارتی بود.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در زنجان رضایت‌بخش نیست و صبح‌ها خودروهای تک‌سرنشین بیشتر در خیابان‌ها دیده می‌شوند.شیرمحمدی با تأکید بر این‌که بازدارندگی قانون و میزان جریمه‌های رانندگی باید به حدی باشد که رانندگان به فکر تخلف نیفتند، افزود: فرهنگ رانندگی باید در جامعه نهادینه شود و همه خود را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بدانند.

رئیس پلیس راهور استان زنجان با بیان این‌که ۳۶۲ هزار خودرو و ۲۸۹ هزار موتورسیکلت نو شماره‌گذاری شده در استان زنجان وجود دارد، گفت: ۱۵۰ هزار گواهی‌نامه هوشمند جدید نیز صادر شده است.وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۳۲ دستگاه موتورسیکلت و ۸۰۳ دستگاه خودرو توقیف شد. امسال تعداد موتورسیکلت‌ها و خودروهای توقیفی به ترتیب ۱۷۴۲ و ۹۳۸ دستگاه گزارش شده است.

شیرمحمدی همچنین به طرح اصلاح خطوط اتوبوسرانی در زنجان اشاره کرد و گفت: این کار از تردد بیش از حد اتوبوس‌ها جلوگیری و به کاهش ترافیک کمک کرده است. پیش از این ۱۴۰ دستگاه اتوبوس به مرکز شهر می‌رفت که در حال حاضر این رقم به کمتر از ۱۵ دستگاه رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید