• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 20 تیر 1398
کد مطلب : 65244
+
-

کلاهبرداری 10میلیاردی با وعده پیش‌فروش خودرو

3مرد با راه‌اندازی یک شرکت صوری و به بهانه پیش فروش خودروهای داخلی و خارجی افراد زیادی را فریب‌دادند و بیش از 10میلیارد تومان کلاهبرداری کردند.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس آگاهی تهران برای دستگیری اعضای این باند زمانی آغاز شد که خریداران خودروهای پیش‌فروش شده وقتی برای تحویل گرفتن ماشین راهی شرکت موردنظر شدند با در بسته شرکت مواجه شده و فهمیدند که سرشان کلاه رفته است.
با شکایت آنها در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این پرونده را شروع کردند. آنها در بررسی‌های اولیه دریافتند که متهمان پرونده 3مرد هستند که ابتدا دفتری در شمال شرق تهران اجاره کرده و سپس به‌صورت گسترده اقدام به تبلیغ پیش‌فروش خودروهای داخلی و خارجی کرده‌ بودند. متهمان با این شگرد، مبالغ هنگفتی از مشتریان دریافت کرده و وعده داده بودند که ظرف چند‌ماه خودرو را تحویل می‌دهند اما مالباختگان پس از چندبار مراجعه به این شرکت، در نهایت وقتی برای آخرین بار به آنجا مراجعه کردند، متوجه شدند که مدیران شرکت، این محل را تخلیه کرده و متواری شده‌اند.
با این اطلاعات، بررسی‌ها برای یافتن ردی از متهمان ادامه یافت و کارآگاهان به سرنخ‌هایی از 2نفر از آنها دست یافتند. آنها پدر و پسر بودند و به گفته شاکیان معمولا در دفتر شرکت حضور داشتند و یکی از آنها نقش مدیر را بازی می‌کرد. در ادامه محل زندگی پدر شناسایی و او دستگیر شد ولی در بازجویی‌ها ادعا کرد که خبری از پسرش ندارد. با این حال کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها توانستند مخفیگاه پسر وی را که به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته بود، شناسایی و با عزیمت به این شهر او را هم دستگیر کنند. سرهنگ قاسم دست‌خال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر،گفت: با دستگیری 2متهم معلوم شد که متهم اصلی پرونده مرد جوانی است که وی نیز به دام پلیس افتاد و در تحقیقات به کلاهبرداری 10میلیارد تومانی از 100نفر با همدستی دو متهم دیگر پرونده اعتراف کرد. به گفته وی، متهمان با قرار قانونی راهی زندان شدند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید