• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 20 تیر 1398
کد مطلب : 65235
+
-

وضعیت مصرف برق در مشهد قرمز شد

ادارات دولتی پایتخت زیر ذره‌بین ناظران توانیر

انرژی
وضعیت مصرف برق در مشهد قرمز شد

در شرایطی که نظارت بر مصرف برق ادارات شهر تهران از2 سال پیش آغاز شده، خبر می‌رسد مشهد تنها کلانشهری است که براساس اعلام شرکت توانیر با رشد فزاینده مصرف برق نسبت به الگوی تعیین شده روبه‌رو شده و در وضعیت قرمز قرار گرفته است. وزارت نیرو تلاش می‌کند تا با کمک مردم از بروز پدیده خاموشی‌های برق در تابستان داغ امسال جلوگیری کند و شهروندان مشهدی برای حفظ پایداری شبکه برق و بازگشت به شرایط عادی باید دست‌کم 10درصد از مصرف خود را کم کنند؛ در غیراین صورت احتمال قطع برق در روزهای آینده در این کلانشهر جدی خواهد شد. شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: مطابق داده‌های سیستم پایشی صنعت برق به جز استان سمنان و کلانشهر اهواز که به‌دلیل قرار گرفتن در محدوده زرد باید ۵ درصد از مصرف روزانه برق خود را کاهش دهند، سایر استان‌ها و کلانشهرهای کشور در حالت متعادل مصرف برق و محدوده سبز قرار دارند.
رئیس کمیته پایش، نظارت و مدیریت مصرف برق سازمان‌ها و ادارات شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: کار اعزام و آغاز به‌کار اکیپ‌های ارزیابی و پایش مصرف انرژی اداره‌های سطح پایتخت برای ممیزی و مدیریت مصرف برق از دیروز آغاز شد. به گفته تورج سروش، براساس اعلام استانداری تهران برنامه‌ای برای کاهش 10درصدی مصرف برق اداره‌های پایتخت آغاز شده و به همین علت برنامه مدیریت مصرف برق و قطع سیستم‌های سرمایشی از ساعت ۱۳ در ادارات تهران پایش خواهند شد و 250نیروی همکار فنی شرکت توانیر بر قطع سیستم‌های گرمایشی از ساعت 13هر روز در ادارات تهران نظارت خواهند کرد. این افراد وظیفه دارند تا بر فرآیند مصرف برق در ادارات شهر تهران، تنظیم حداقل ۲۵ درجه سانتی‌گراد دمای محیط کار اداره‌ها در مدت زمان کار اداری، اطمینان از به مدار آمدن دیزل ژنراتورهای همه اداره‌ها، صنایع، کشاورزی از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و اصلاح سیستم‌های روشنایی محیط کار نظارت کنند.

بدهکاری ۵ هزار میلیاردی به تولیدکنندگان برق
مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی با اعلام اینکه هر کیلووات برق را ۱۸۰ تومان از تولیدکنندگان برق می‌خریم، گفت: ۵ هزار میلیارد تومان به آنها بدهکاریم و 2هزار میلیارد تومان هم به بانک مرکزی بدهی داریم. محسن طرزطلب با اشاره به آمادگی مناسب نیروگاه‌ها برای گذر از اوج مصرف تابستان امسال ادامه داد: در زمان اوج مصرف همه نیروگاه‌ها وارد مدار هستند. البته ممکن است به‌علت فشار زیاد بر نیروگاه‌ها اتفاقاتی هم رخ دهد و ما چند ساعت با خاموشی مواجه شویم. او با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای تبدیل ۷۵۰۰مگاوات نیروگاه حرارتی به سیکل ترکیبی افزود: تبدیل هر واحد گازی به سیکل ترکیبی ۴۵میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید