• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 20 تیر 1398
کد مطلب : 65230
+
-

شهردار تهران: بانک شهر از دوران سخت خود عبور کرد

شهردار تهران با بیان اینکه بانک شهر به‌عنوان بانک جوان که نزدیک به 10سال از تأسیس آن می‌گذرد از دوران سخت خود عبور کرده و در حال شکوفایی، رشد و طی کردن مسیر درست است، گفت: کلانشهرها باید برای حفظ و موفقیت بیش از پیش این بانک به‌عنوان برند مدیریت شهری اهتمام، تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.
 پیروز‌ حناچی در گفت‌وگو با شهرنوشت، ادعای زیان شهرداری تهران و کلانشهرها در تأسیس بانک شهر را غیرکارشناسی خواند و عنوان کرد: این موضوع را زمان ثابت خواهد کرد. آنچه ما انتظار داریم این است که در دوره مدیریت جدید بانک شهر تدبیر شود تا نماد بانک در بورس افت نکند و این موضوع به‌عنوان یک هدف اصلی تعقیب شود. حناچی با اشاره به نشست مشترک هیأت مدیره جدید بانک شهر با شهرداران کلانشهرها به‌عنوان مؤسسان و سهامداران حقوقی، نقش سهامداران با این بانک را رابطه‌ای دو طرفه عنوان و اظهار کرد: همانطور که بانک شهر از کلانشهرها انتظار حمایت دارد، شهرداران نیز انتظار دارند بانک، آنها را به‌عنوان مشتری درجه یک ببیند که مطمئناً این موضوع از اهداف بانک هم است.
وی با بیان اینکه نگاه ما به بانک‌ها به‌خصوص بانک شهر، نگاهی ملی است، گفت: به عقیده من همه ما یک خانواده هستیم و‌ مانند یک خانواده باید برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف بانک تلاش کنیم. در این راستا، لازم است از تشریک مساعی رئیس‌کل بانک مرکزی و مجموعه تحت مدیریتشان نیز قدردانی کنیم.
حناچی مسیر کنونی این بانک را مسیر درستی دانست و تصریح کرد: به جز کلانشهرها، شهرداران دیگر شهرها هم از بانک انتظار حمایت دارند. این پتانسیل اگر هم‌جهت شود بسیار پرقدرت عمل خواهد کرد. هم‌اکنون بودجه شهرداری تهران و شاید بسیاری از کلانشهرها معادل بودجه عمرانی کشور است؛ بنابراین گردش مالی‌ای که در شهرداری‌ها وجود دارد، بزرگ‌ترین قدرت سرمایه در گردشی است که می‌تواند پشتوانه بانک شهر برای ارائه خدمات و تسهیلات به شهروندان و توسعه پایدار شهرها باشد. بانک این موضوع را باید همواره به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه خود حفظ کند. شهردار تهران همچنین با تأکید بر ادامه فعالیت بانک شهر و کلانشهرها در حوزه مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: بانک شهر جهت‌گیری‌هایی در این زمینه داشته که باید در بخش‌هایی همچون خودروی برقی و‌ دوچرخه‌ برقی و خرید اتوبوس‌هایی که ما به بخش خصوصی می‌دهیم، مشارکت داشته باشد و حمایت اقتصادی لازم را انجام دهد. در این ارتباط امکان پرداخت وام به خانواده‌ها برای خرید دوچرخه در حال بررسی و عملیاتی شدن است. شهردار همچنین در توییتی با اشاره به افتتاح چندین پروژه در منطقه ١۵  بر اراده مدیریت شهری برای رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شهر تهران تأکید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید