• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 20 تیر 1398
کد مطلب : 65205
+
-

حمله به نخستین جام معتبر بین‌المللی

حمله به نخستین جام معتبر بین‌المللی

فینال لیگ ملت‌های والیبال در شیکاگو، یکی از بهترین فرصت‌های والیبال ایران است تا بتواند برای نخستین‌بار در یک تورنمنت معتبر بین‌المللی روی سکوی اول بایستد. این در حالی است که مسئولان برخی دیگر از 5تیم حاضر در فینال، مانند ویتال هینن، سرمربی لهستان، اصرار دارند که این تورنمنت را کم‌اهمیت نشان دهند. هینن که تیمش باید بامداد جمعه مقابل ایران بایستد، هیچ‌یک از بازیکنان اصلی‌اش را به آمریکا نبرده. او می‌گوید تمرکزش روی صعود به المپیک 2020 توکیو است.
سعید معروف، کاپیتان تیم ملی ایران اما از هدفی متفاوت حرف می‌زند. او دیروز در کنفرانس خبری پیش از آغاز مسابقات گفت: «تمام تیم‌های این مرحله قدرتمند هستند، کسی نمی‌تواند بگوید که کدام تیم قهرمان می‌شود. پیش‌بینی دشوار است اما هدف ما رسیدن به بازی فینال است.»
برای رسیدن به هدفی که معروف از آن حرف می‌زند، ایران باید دست‌کم در یکی از 2بازی مقابل لهستان و برزیل پیروز شود و به نیمه نهایی برود. پیروزی برابر لهستان دور از دسترس به‌نظر نمی‌رسد. در هفته سوم لیگ ملت‌ها، تیم ایران در یک بازی جنجالی به میزبانی ارومیه، این تیم را در 5ست شکست داد. بعد از آن بازی مربی و بازیکنان لهستانی انتقاد کردند که برگزارکنندگان نتوانسته‌اند امنیت آنها را تامین کنند.
اختلاف بین والیبال ایران و لهستان البته مدت‌ها قبل کلید خورده و با گفت‌وگوی جنجالی میخائیل کوبیاک به اوج رسیده بود. کوبیاک گفته بود به‌دلیل توهین‌هایی که ایرانی‌ها به او کرده‌اند، احترامی برای آنها قائل نیست.
فدراسیون جهانی والیبال، ستاره لهستانی را به‌خاطر جملات جنجالی‌اش 6بازی محروم کرد. محرومیت او حالا تمام‌شده اما مانند بسیاری دیگر از ستاره‌های این تیم، او هم در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها حضور ندارد.
سعید معروف، دیروز در بخشی دیگر از مصاحبه‌اش با خبرنگاران اعتراف کرد که صعود ایران به جمع 6تیم نهایی برای خود او و همبازیانش هم غیرمنتظره بوده: «در ابتدای مسابقات تصور نمی‌کردیم که بتوانیم به جمع ۶‌تیم برتر برسیم. در این مرحله باید تلاش کنیم و بازی به بازی و امتیاز به امتیاز پیش برویم. خیلی مهم بود که توانستیم در 2هفته از رقابت‌ها در ایران بازی کنیم و از حمایت هواداران برخوردار شویم. حالا و در این مرحله با همه توانمان بازی خواهیم کرد.» 
ایگور کولاکوویچ، سرمربی صربستانی تیم ایران هم تأیید می‌کند که شاگردان او خیلی دیر برای لیگ‌ملت‌ها استارت زدند اما همه‌‌چیز به خوبی پیش رفت: «ما به‌خوبی و بدون هیچ مشکلی یا مصدومیتی حدودا یک‌ماه پیش از لیگ ملت‌ها شروع به تمرین کردیم. از ابتدای لیگ ملت‌ها شکل خوبی داشتیم و واقعا خوب بازی کردیم. بعد هم سفرهای زیاد و فشار زیاد بازی‌ها زمان کافی برای تمرین باقی نگذاشت.»
کولاکوویچ گفت تیمش آماده است تا در شیکاگو با همه رقبا بازی کند، اما ترجیح می‌دهد فعلا درباره اینکه چندم می‌شود و روی چه سکویی می‌ایستد، حرفی نزند.شاگردان کولاکوویچ بامداد شنبه هم باید با برزیل بازی کنند. برزیل مانند ایران تقریبا با تیم اصلی‌اش به شیکاگو آمده است. هم بازی با لهستان و هم بازی با برزیل ساعت 2و 30دقیقه بامداد به وقت تهران شروع می‌شود.در دیگر گروه این مسابقات، آمریکا، فرانسه و روسیه حضور دارند. از هر گروه 2 تیم به نیمه‌نهایی می‌روند. بازی‌های نیمه‌نهایی یکشنبه و فینال و رده‌بندی دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.
جایزه مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال 6میلیون دلار است. ایران پیش از این یک‌بار در سال‌2014 به نیمه‌نهایی این مسابقات رسید اما در نهایت چهارم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید