• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 20 تیر 1398
کد مطلب : 65196
+
-

خبر‌های خوب هفته

خبر‌های خوب هفته



استناد پژوهشگران دنیا به مقالات ایرانی
در هفته‌ای که گذشت معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از استناد پژوهشگران دنیا به مقالات ایرانی خبر داد و گفت جایگاه ایران از نظر تعداد مقالات و مستندات به رتبه 16دنیا ارتقا یافته است. چنان که دکتر رضا ملک‌زاده گفته بیش از 100 کشور دنیا بالغ بر 70هزار بار به مقالات ایرانی استناد کرده و نزدیک به 4میلیون بار این مقالات را دانلود کرده‌اند.



صاحبخانه‌شدن مددجویان سیل‌زده
پس از گذشت 4‌ماه از وقوع سیل در برخی استان‌ها، این هفته مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خبر داده که نخستین واحدهای ساخته شده برای مددجویان سیل‌زده، تحویل آنها شده است. قرار است 19هزار واحد تعمیراتی تا پایان مرداد‌ماه و 12هزار واحد مسکونی تخریب‌شده تا آذر‌ماه بازسازی و تحویل مددجویان کمیته امداد شود.



لغو مراسم کلنگ‌زنی تشریفاتی
از استان فارس خبر رسیده که رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که قرار بوده برای کلنگ‌زنی و افتتاح چند طرح عازم شهر جدید صدرا شود، وقتی مطلع شده که مسئولان این شهر قرار است برای برگزاری مراسم کلنگ‌زنی و پذیرایی از مدعوین، 100میلیون تومان هزینه کنند، از حضور در این مراسم خودداری و کلنگ‌زنی تشریفاتی را لغو کرده است.


ختم به خیر شدن ماجرای دختر سیرجانی
دختر ده‌ساله سیرجانی که معرف حضورتان هست؟ همان دختری که قرار بود در این سن کم پای سفره عقد بنشیند، اما فرمانداری و دادستانی سیرجان، اجازه این کار را ندادند. به‌تازگی تیم مددکاری کمیته امداد به ماجرا ورود کرده و متوجه شده خانواده این دختر به‌خاطر مشکلات مالی راضی به این ازدواج بوده‌اند و برای همین هزینه اجاره مسکن این خانواده را برعهده گرفته است.


306میلیارد تومان کمک به سیل‌زدگان
خبر خوب دیگری که این هفته شنیدیم این بود که کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان سیل‌های اخیر از مرز 306میلیارد تومان گذشت. چنان که علیرضا عسگریان معاون امور مشارکت‌های کمیته امداد گفته، این مبلغ در مقایسه با کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه، 251درصد رشد داشته که درواقع می‌توان گفت کمک‌های مردمی بیش از 5/2برابر شده است.


رفتگری به جای حبس
حکم جالب رئیس دادگستری سرعین برای یک متهم یکی دیگر از خبرهای خوب این هفته بود. یکی از متهمان روستای گردشگری بیله‌درق که به‌دلیل ایجاد مزاحمت برای بانوان به 6‌ماه حبس محکوم شده بود، با توجه به مقررات جایگزینی مجازات، به 270ساعت ارائه خدمات رایگان اسب‌سواری به گردشگران و رفتگری و پاکسازی مسیر سوارکاری محکوم شده است.



درخشش فرنگی‌کاران نوجوان
در هفته‌ای که به آخرین روزهای آن رسیده‌ایم، کشتی‌گیران نوجوان کشورمان با کسب 4مدال طلا، 2نقره و یک برنز، بر سکوی قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان آسیا ایستادند. حجت رضایی، امیررضا ده‌بزرگی، سعید اسماعیلی و سعید کریمی‌زاده پسران طلایی ما در این رقابت‌ها بودند؛ رضاساکی و دانیال سهرابی برای تیم کشورمان نقره کسب کردند و شاهرخ میکائیلی‌زاده به مدال برنز دست یافت.



جایگاه نخست ثبت جهانی محصولات
این خبر خوب را هم از وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشید که کشورمان در سال 2018 با ثبت 18محصول صادراتی توانست رتبه نخست دنیا در ثبت محصولات را به‌دست آورد. چنان که مهدی میرصالحی مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته، تاکنون 61محصول صادراتی کشورمان به ثبت جهانی رسیده است.



تولید رگ مصنوعی
این هفته محققان دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر هم حسابی خوش درخشیدند و توانستند با بهره‌گیری از نانو ذرات، رگ مصنوعی پلیمری تولید کنند. قرار است این رگ‌های خونی جایگزین رگ‌های آسیب‌دیده بدن انسان شوند و به این ترتیب پزشکان از این پس از دردسرهای جدا کردن رگ از بافت‌های دیگر بدن و جایگزینی آنها با رگ‌های آسیب‌دیده خلاص خواهند شد.



پرداخت وام ازدواج فقط با یک ضامن
از این به بعد برای دریافت وام ازدواج 30میلیون تومانی یک ضامن و یک سفته 30میلیونی کافی است. ظاهرا بانک مرکزی بخشنامه‌ای به شبکه بانکی صادر و ابلاغ کرده زوج‌هایی که تاریخ عقدشان از ابتدای فروردین‌ماه سال 1396است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، مشمول این قانون هستند و می‌توانند فقط با داشتن یک ضامن معتبر و سفته، وام دریافت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید