• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65081
+
-

استانداران مرزی ایران و ترکیه در ارومیه گرد هم می‌آیند

ارومیه در آینده نزدیک، میزبان استانداران شهرهای مرزی دو کشور ایران و ترکیه خواهد بود. استاندار آذربایجان غربی در حاشیه بازگشایی بازارچه مرزی ساری‌سو - ماکو با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در این گردهمایی مسائل مرتبط با گمرک، حمل و نقل، ترانزیت و کالای همراه مسافر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«محمدمهدی شهریاری» درباره بازگشایی بازارچه ساری‌سو – ماکو هم بیان کرد: دلیل ایجاد بازارچه‌ها رفاه حال مرزنشینان و تحرک بخشیدن به اقتصاد در این مناطق است و مسئولان در هر دو کشور بر سر این موضوع توافق دارند. وی با تاکید بر این‌که این بازارچه در چند سال گذشته تعطیل شده بود، اظهار کرد: پس از هماهنگی با مقامات ترک، مسئولان منطقه را ملزم به تجهیز این بازارچه در اولین فرصت و ایجاد غرفه‌های جدید کردیم تا فضای بیشتری برای فعالیت مرزنشینان در این بازارچه ایجاد شود.

همچنین راه‌اندازی بازارچه‌های دیگری در منطقه بورالان - ماکو، پیراحمد کندی – چالدران و شیخ سیلوی - چالدران نیز طی ماه‌های آینده پیگیری می‌شود. شهریاری با اشاره به دیدار خود با استاندار آغری ترکیه در حاشیه بازگشایی بازارچه ساری‌سو عنوان کرد: با پیگیری‌های آنان، نماینده مردم منطقه و مدیریت استان و وزارت کشور بازارچه «پیراحمد کندی» چالدران به‌زودی با ۲۰۴ غرفه در ترکیه افتتاح می‌شود و استان نیز در صدد تخصیص اعتبارات لازم است تا روند اجرایی این طرح در طرف کشورمان تسریع شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید