• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65047
+
-

تدارک 30هزار سرویس مدرسه در شیراز

آموزش
تدارک 30هزار سرویس مدرسه در شیراز

رئیس سازمان دانش‌ آموزی فارس از آغاز فرایند ثبت‌نام سرویس مدارس دانش‌آموزان از اواخر تیر در شیراز خبر داد. به گزارش مهر، «محسن کلاری» از آغاز ثبت‌نام الکترونیکی سرویس مدارس از دهه سوم تیر در شیراز خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی آینده، ۳۰ هزار سرویس در شیراز پیش‌بینی‌شده است که در قالب آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ راننده ۱۲۳ هزار دانش‌آموز را جابه‌جا خواهند کرد.وی در مورد نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده نیز گفت: این نرخ طبیعتاً نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت. 

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با بیان این‌که تمام فرایند پرداخت هزینه سرویس مدارس در سامانه شفاف است خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی در خصوص تعیین نرخ سرویس اقدامات و ارزیابی‌های لازم را انجام داده است و نتایج آن را به شهرداری اعلام کرده‌ایم.کلاری افزود: نظر ما این است که نرخ سرویس مدارس کیلومتری محاسبه شود، چراکه این اقدام به ایجاد نرخ عادلانه کمک خواهد کرد و این موضوع باید در صحن شورای شهر شیراز بررسی شود و در فرمانداری شیراز به تایید نهایی برسد.

 وی همچنین از بررسی صلاحیت رانندگان با وسواس و دقت نظر گفت و اظهار کرد: برای سال تحصیلی آینده، حتی یک راننده بدون صلاحیت نخواهیم داشت که این موضوع با شرکت‌های طرف قرارداد نیز در میان گذاشته ‌شده است.رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در عین‌ حال از والدین دانش‌آموزان خواست چنانچه شکایتی از رانندگان سرویس دارند، تخلفات آنان را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۲۶۲ ارسال کنند. ضمن این‌که تلفن گویای ۳۲۰۱۵ نیز در ۴ ناحیه شیراز فعال‌ شده که یک شبکه پیوسته بین مدارس، پلیس و اولیا است.

کلاری در مورد ظرفیت سرویس مدارس نیز گفت: هر سرویس بنا به ظرفیت ذکرشده در کارت خودرو مجاز به سوار کردن دانش‌آموز است و اگر تعداد بیشتری را سوار کند، تخلف کرده و قابل‌پیگیری است. وی همچنین گفت: برای رسیدگی به تخلف رانندگان سرویس مدارس یک شعبه ویژه در دادستانی شیراز در نظر گرفته‌ شده است.رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در ادامه از تغییر در روند تهیه پوشاک مدارس برای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: وظیفه ساماندهی پوشاک مدارس به سازمان دانش‌آموزی سپرده شده است و تلاش می‌کنیم که پرداخت‌ها از طریق این سامانه اینترنتی انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید