• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65044
+
-

افتتاح 2 سرای محله در چهارباغ

مدیریت شهری
افتتاح 2 سرای محله در چهارباغ

شهردار چهارباغ گفت: 2 واحد سرای محله در بوستان‌های ملک‌آباد و مهدی‌آباد چهارباغ در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شوند.
«حسین عطایی» در گفت‌وگو با فارس گفت: در راستای گذراندن اوقات فراغت جوانان، انجام ورزش‌ها و تفریحات جمعی و افزایش نشاط اجتماعی، 2 واحد سرای محله در بوستان‌های 9 دی ملک‌آباد و الغدیر مهدی‌آباد شهر چهارباغ تحویل داده شده که در آینده نزدیک افتتاح می‌شوند.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی سرای محله در سطح بوستان‌ها نسبت به اجرای ورزش‌های جمعی و قدیمی مانند لی‌لی، مار و پله، هفت‌سنگ و طناب‌کشی با طراحی زیبا بر سنگفرش پارک‌ها اقدام می‌شود.

عطایی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های هنری مانند نقاشی و خطاطی از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در سرای محله است که تنها مختص ماه‌های تابستان نیست و برای استفاده نوجوانان و جوانان به صورت مستمر در 12 ماه سال فعال خواهد بود.
وی ضمن اشاره به وجود حوزه‌های نیازمند بازآفرینی و بافت‌های ناتوانمند در چهارباغ عنوان کرد: برای توانمندسازی این حوزه از بودجه‌های کشوری و استانی در بخش بازآفرینی‌ها استفاده می‌کنیم که در این راستا علاوه بر راه‌اندازی سرای محله، آسفالت معابر و جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

شهردار چهارباغ با اشاره به وجود مشکلات فراوان در حوزه‌های خدماتی در این شهر اذعان کرد: این منطقه در محدوده پلیس راه بوده و با همت و پیگیری مسئولان شهری موفق به راه‌اندازی پایگاه پلیس راهور در این منطقه شدیم که همزمان با ایام میلاد امام رضا(ع) افتتاح می‌شود.
عطایی همچنین خبر داد: کلنگ احداث یک واحد کلانتری نیز در داخل پارک ملک‌آباد به زمین زده می‌شود و همچنین افزودن 2 ایستگاه آتش‌نشانی تا پایان سال جاری از دیگر برنامه‌های شهرداری چهارباغ در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان است. وی افزود: همچنین برای رفاه حال شهروندان رایزنی‌ها و اقدامات اولیه برای راه‌اندازی مسیر اتوبوسرانی کرج – چهارباغ در حال انجام است و طی جلساتی که با شرکت‌های حمل‌و‌نقل بخش خصوصی کرج برگزار شد به دلیل عدم امکان خرید اتوبوس جدید تلاش می‌کنیم از امکانات بخش خصوصی برای راه‌اندازی این خط استفاده کنیم.

شهردار چهارباغ گفت: تاکنون اتوبوسی به این مسیر اختصاص داده نشده و اتوبوس‌هایی هم که در این خط تردد می‌کردند، از میدان دانشگاه تا انتهای بلوار پیام در حال جابه‌جایی مسافران بودند که در راستای تأمین امنیت سفر شهروندان، راه‌اندازی مسیر اتوبوس در دستورکار قرار گرفت.
عطایی با تأکید بر لزوم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اظهار کرد: در این راستا مکاتباتی با سازمان شهرداری‌ها صورت گرفته تا هم از تسهیلات دولتی برای این امر استفاده شده و هم تعدادی اتوبوس برای شهرداری تهیه شود.

وی بیان کرد: به دلیل وجود پل قدیمی در بلوار پیام که هنوز مراحل بازسازی آن ادامه دارد، زمان تردد اتوبوس‌ها در زمان رفت و برگشت حدود 15 دقیقه افزایش می‌یابد و در صورتی که طول مسیر حدود 17 کیلومتر در نظر گرفته شود فعالیت حداقل 5 دستگاه اتوبوس در این خط لازم است.
شهردار چهارباغ با بیان این‌که بخشی از این بودجه در قالب حمل‌و‌نقل شهرداری چهارباغ و استهلاک سرمایه بخش خصوصی تأمین می‌شود و بخش دیگر از عایدی ناشی از حضور مسافر در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد، گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا ظرف 2 ماه آینده این خط با مشارکت بخش خصوصی با 3 یا 4 دستگاه اتوبوس راه‌اندازی شود؛ سایر موارد نیز در حال پیگیری هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید