• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65021
+
-

گردشگری کهگیلویه و بویراحمد؛ یک گام به پیش

معاون رئیس جمهوری در سی‌سخت چند طرح گردشگری را افتتاح کرد

جشنواره
گردشگری کهگیلویه و بویراحمد؛ یک گام به پیش

lعاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح گردشگری و همچنین حضور در جشنواره ملی عشایر با حضور ۱۵ استان در کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده است. «علی‌اصغر مونسان» دوشنبه در حاشیه افتتاح و بازدید از چند طرح گردشگری در سی‌سخت کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان طرح گردشگری در ۲ بخش دولتی و خصوصی در مناطق مختلف کشور در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، در شرایط کنونی بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری روی آن می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین راه برای نجات کشور و غلبه بر تنگناها باشد. سال گذشته افزون بر ۲۰۰ هزار شغل پایدار در بخش گردشگری کشور ایجاد شد.مونسان همچنین یکی از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهوری را توسعه فضاهای گردشگری و اکوتوریسم روستایی با حفظ سنت‌ها، آداب و رسوم گذشتگان و توجه به حفظ آثار تاریخی دانست و گفت: توسعه و گسترش روزافزون واحدهای بوم‌گردی در راستای همین سیاست راهبردی است.

 معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: شمار مراکز گردشگری از ۴۰۰ مورد در اوایل دولت دوازدهم هم‌اینک به 1560 مرکز رسیده است و این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از ۲ هزار واحد بوم‌گردی می‌رسد.مونسان گفت: هدف‌گذاری دولت و سازمان میراث فرهنگی 3 برابر شدن این رقم تا پایان دولت دوازدهم است و حتی رئیس جمهوری بر رقم بالای یک میلیون واحد تاکید دارد. 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت گام‌های مثبتی در این راستا و برای توسعه گردشگری روستایی برداشته و تخصیص ۱۰ درصد سهم تسهیلات اشتغال بخش روستایی و عشایری به این حوزه بیانگر توجه دولت به این مهم است.مونسان گفت: از سهم حدود 3 میلیارد دلاری اعتبارات و تسهیلات روستایی و عشایری از محل کمک صندوق توسعه ملی و سهم پیش‌بینی و اختصاصی بانک‌های عامل برای اشتغال روستایی و عشایری، بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال آن به توسعه گردشگری روستایی از جمله فضاهای بوم‌گردی اختصاص یافته است. 

وی تصریح کرد: تخصیص رقم ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی با محاسبه ارز 4 هزار تومانی است و بدون شک با متوسط نرخ ارز آزاد این رقم به بیش از ۲ برابر می‌رسد که عدد قابل‌توجهی برای توسعه گردشگری روستایی خواهد بود.مونسان تاکید کرد: همچنین ۱۰ درصد از این میزان تسهیلات روستایی و عشایری به بخش صنایع دستی و فرش دست‌باف اختصاص یافته است که  با جذب این رقم، می‌تواند این حوزه نیز رونق چشمگیری بیابد.


افتتاح مجتمع گردشگری دال دنا با سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریالی در شهر سی‌سخت، مرکز شهرستان دنا، مرکز بوم‌گردی سی‌سخت، موزه یاسوج و مجتمع بزرگ در حال اجرای پارک آبی یاسوج از جمله طرح‌های افتتاحی و مورد بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود.


اعطای تسهیلات برای تکمیل پروژه پارک آبی یاسوج

معاون رئیس جمهوری همچنین از اعطای تسهیلات برای تکمیل پروژه پارک آبی یاسوج خبر داد. مونسان در بازدید از مجموعه هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج افزود: با هدف تکمیل این پروژه، تسهیلات ۵ میلیارد تومانی برای پارک آبی یاسوج در نظر گرفته می‌شود. طی سال‌های اخیر نیز بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به این پروژه تزریق شد. همچنین متولی پارک آبی موظف به تکمیل پروژه ظرف ۴۵ روز شده است. رئیس سازمان میراث فرهنگی پروژه‌های آبی را جاذب گردشگر دانست و اظهار کرد: توجه به ارتقای ظرفیت‌های گردشگری مورد تاکید است.


کهگیلویه و بویراحمد به جایگاه واقعی خود نرسیده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: استان در بخش گردشگری هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است. «حسین کلانتری» در حاشیه نمایشگاه «پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران‌زمین» در یاسوج افزود: گردشگری در استان یک ظرفیت ویژه و برای توسعه رونق اقتصادی و اشتغال بسیار مهم است.وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به‌خوبی حمایت می‌شوند. 

کلانتری افزود: کهگیلویه و بویراحمد جزو پرظرفیت‌ترین استان‌‌ها برای گردشگری است و در کنار سرمایه‌های اجتماعی، توجه به توسعه رونق اقتصادی گردشگری هم بسیار مهم است.وی تصریح کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است و برگزاری جشنواره‌ها برای معرفی بیشتر توانمندی‌ها و مزیت‌های گردشگری استان در سطح ملی و منطقه‌ای ضروری است. استاندار افزود: باید برای رونق اقتصادی از ظرفیت گردشگری استان بیشترین استفاده را کرد. وی اظهار کرد: عشایر سرمایه‌های کشور هستند و به عنوان تولیدکننده در اقتصاد مقاومتی نقشی مهم دارند.


ایجاد ظرفیت پذیرش ۱۰ میلیون گردشگر

نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سال گذشته حدود 4 میلیون گردشگر از استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند گفت: ظرفیت پذیرش گردشگر در این استان باید به ۱۰ میلیون نفر در سال افزایش یابد. به گزارش تسنیم، «غلام‌محمد زارعی» در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی عشایر با اشاره به ‌زیبایی‌های زندگی عشایری اظهار کرد: عشایر یکی از کانون‌های پرافتخار زندگی جامعه ایرانی هستند که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره این سخن امام خمینی (ره) که عشایر را ذخایر انقلاب دانستند، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در معرفی و حفظ آداب و رسوم و نوع زندگی عشایری تأثیر بسزایی دارد. زارعی گردشگری را از مهم‌ترین محورهای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان و بیان کرد: این استان ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه فراوانی در این حوزه دارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه به رونق اقتصادی و افزایش اشتغال منجر می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته حدود 4 میلیون گردشگر وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد ابراز کرد: در سال‌های اخیر، با معرفی ظرفیت‌های استان شاهد افزایش ورود گردشگران بودیم و قابلیت‌های فراوانی در این حوزه داشتیم. نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان همه بر این باورند که باید با نگاه عادلانه و آمایشی در این استان در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری شود.زارعی با تأکید بر این‌که باید استان کهگیلویه و بویراحمد را به لحاظ ظرفیت‌های گردشگری در زمره استان‌هایی مانند اصفهان، فارس و همدان دید گفت: در جنوب ایران زیبایی بی‌نظیری وجود دارد و آن هم استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایتخت طبیعت ایران است. وی بیان کرد: باید با افزایش زیرساخت‌های گردشگری، ظرفیت پذیرش گردشگر در استان کهگیلویه و بویراحمد را به 10 میلیون نفر در سال برسانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید