• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64533
+
-

گزارش تازه از جنایات کهنه

تام اونیل کشفیات متفاوتی از جنایات فرقه چارلز منسون در دهه 60 منتشر کرد

گزارش تازه از جنایات کهنه

آرش نهاوندی/مترجم


کتاب «آشوب» چارلز منسون، سی‌آی‌ای و تاریخ رازآلود دهه 60، نوشته تام اونیل که در 25ژوئن 2019انتشار یافته به‌عنوان کتاب برگزیده هفته‌نامه آبزرور انتخاب شده است. 
این کتاب حاوی تحقیقات تام اونیل، خبرنگار آمریکایی درباره قتل‌های فرقه منسون در اواخر دهه 1960است. این خبرنگار که در سال 1969، 20ساله بود به‌دلیل علاقه شخصی تحقیقات گسترده‌ای را در این‌باره انجام داد که در نهایت به نتایجی تکان‌دهنده درباره نقش اف‌بی‌آی در این جنایات رسید.

 فرقه منسون در زمره جنایات خود در سال 1969شارون تیت، همسر باردار رومن پولانسکی، کارگردان مشهور را نیز به طرز بی‌رحمانه‌ای به قتل رسانده بود. از اونیل در آن سال گزارش‌هایی درباره ابهامات این جنایات به چاپ رسیده است. او در تحقیقات خود به‌ویژه در مصاحبه‌ای پرچالش با وینست بوگلیوسی، دادستان پرونده فرقه منسون و نویسنده کتابی با نام هتلر اسکتلر با موضوع زندگی چارلز منسون که در سال 1974برنده جایزه ادگار آلن پو شده بود، به این نتیجه رسید که در زمان وقوع این حوادث و پس از آن، پلیس در تحقیقات این جنایات بی‌توجهی و اهمال از خود بروز داده است. اما هر کشف تازه‌ای سؤالات بیشتری را در ذهن اونیل ایجاد می‌کرد: چه کسانی دوستان واقعی منسون در هالیوود بودند و چگونه توانسته بودند ارتباطات خود با وی را پنهان کنند؟ چرا نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی جلوی ارتکاب این جنابات را به موقع نگرفته بودند؟ چگونه منسون بی‌سواد توانسته یک گروه از هیپی‌های صلح‌طلب را بدل به قاتلانی بی‌رحم کند؟

اونیل برای رسیدن به واقعیت، گفت‌وگو‌هایی با افراد سرشناس در هالیوود و جاسوس‌های فصلی انجام داده است. این کتاب درواقع محصول 2 دهه گزارشگری، صدها مصاحبه جدید و هزاران سند اف‌بی‌آی و سی‌آی‌ای است. این کتاب در حالی امسال انتشار یافته است که اخیرا نیز کوئینتین تارانتینو، کارگردان آمریکایی نیز فیلمی با عنوان روزی روزگاری در هالیوود با بازیگری لئوناردو دی‌کاپریو و برد پیت با موضوع جنایات فرقه منسون ساخته که در جشنواره کن 2019نیز به نمایش درآمده است. فیلم‌های مستند زیادی نیز ازجمله منسون به کارگردانی رابرت هندریکسون (۱۹۷۳)، چارلز منسن سوپراستار به کارگردانی نیکولاس شرک (۱۹۸۹) و زندگی پس از منسون به کارگردانی اولیویا کلاوس (۲۰۱۴) در رابطه با زندگی او ساخته شده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید