• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64308
+
-

کرمان سبزتر شد

شهری
کرمان سبزتر شد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرمان گفت: طی 3 ماهه اخیر حدود ۱۰ هزار و ۴۱۱ متر‌ مربع به فضای سبز شهر کرمان افزوده شده است. 

 «یدالله علیزاده» در گفت‌وگو با مهر افزود: اجرای فضای سبز میدان آزادی، درخت‌کاری رفیوژ نسیم در شهرک مطهری، درختکاری رفیوژ شهید سجادی شهرک مطهری و اجرای فضای سبز لچکی‌های محدوده پل ابوذر از اقدامات انجام‌شده در این راستا بوده است. 

وی به ۴۵۶ متر‌ مربع کاشت و واکاری چمن اشاره و تصریح کرد: ۳۵۳ هزار و ۷۲۰ نهال از گل‌های فصلی و ۱۸ هزار نهال از گیاهان چندساله در مدت مذکور در شهر کاشته شده است. 

علیزاده از کاشت 3 هزار اصله درخت و 2۸۷۳ اصله درختچه خبر داد و گفت: 1۴۰۰ اصله درخت نیز طی 3 ماهه نخست سال جاری هرس شده است. 

وی فضای سبز کل شهر کرمان را ۹۸۰ هکتار عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۰۸ هکتار متعلق به پردیسان قائم و۲۱۰ هکتار به کمربند سبز تعلق دارد. 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان فضای سبز شهری را ۵۷۰ هکتار دانست و افزود: سرانه فضای سبز شهر کرمان 4/17 متر مربع است که با توجه به این‌که شهر کرمان کویری و کم‌آب است، به نسبت وضعیت خوبی دارد و تمام تلاش شهرداری کرمان حفظ فضای سبز و اجرای طرح‌های بنیادی برای تأمین آب مور نیاز فضای سبز شهری است. 

وی از فعال بودن ۱۰ هکتار مجموعه تولید گل و گیاه خبر داد و گفت: 4 هکتار از مجموعه تولیدی به کاشت انواع درختان از جمله زبان‌گنجشک، اقاقیا، عناب تلخ و انواع درختان سوزنی مقاوم و کم‌آب اختصاص دارد. قصد داریم در آستانه قرار گرفتن در سال جدید گل‌های فصلی بیشتر و متنوع‌تری را آماده کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید