• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64304
+
-

سیریک دروازه صادرات غیرنفتی می‌شود

صادرات
سیریک دروازه صادرات غیرنفتی می‌شود

معاون توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: شهرستان سیریک در آینده‌ای نزدیک به دروازه صادرات غیرنفتی با کشورهای همسایه تبدیل می‌شود. 

به گزارش مهر، «محمد عباسی» با بیان این‌که سیریک به دروازه توسعه صادرات غیرنفتی تبدیل خواهد شد، گفت: از اقدامات انجام‌شده برای توسعه صادرات غیرنفتی در این شهرستان، تسریع در صدور مجوزات و واگذاری تسهیلات، بخشی از فرآیندی است که در اختیار فعالان اقتصادی این شهرستان قرار می‌گیرد. تجار و فعالان اقتصادی باید برای تقویت تولیدات صادراتی به عنوان راهبرد اولویت‌دار تلاش کنند. 

عباسی بیان کرد: بیشترین سهم صادرات کشور توسط شرکت‌های کوچک است که بندر سیریک جزو آن دسته بنادری است که تجارت خرد در آن انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: بندر سیریک ظرفیت‌های خوبی برای تجارت با همسایگان خود دارد که باید با ارتقای زیرساخت‌ها برای رشد و توسعه این بندر گام برداشته شود. 

عباسی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برای برقراری رابطه تجاری با کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس، هماهنگی‌های لازم جبرای اعزام هیات تجاری استان به‌ویژه کشور عمان در قالب تور بازاریابی نسبت به معرفی کالاهای داخلی ایرانی را انجام داده است. 

عباسی با بیان این‌که باید برای توسعه و افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی موانع پیش روی صنایع و تولیدکنندگان برطرف شود، افزود: برای تحقق این هدف، نیاز است دستگاه‌های متولی نسبت به فعال‌سازی کارگاه‌های تولیدی غیرنفتی، تمام تلاش خود را به‌کار گیرند. 


حمایت از فرش دستباف

عباسی با اشاره به مشاغل خانگی و کارگاه‌های تولید فرش دستباف در سیریک، ادامه داد: توجه به این نکته ضروری است که فرش دستباف در جایگاه اشتغال‌زایی برای خانوار سیریک قرار دارد و جزو مشاغل بانوان سیریکی تلقی می‌شود. تاکنون تقاضاهای زیادی برای ایجاد کارگاه‌های جدید هم ارائه شده است. 

 وی افزود: همچنین یک سرمایه‌گذار نیز برای خرید تمام فرش‌های بافته‌شده در سیریک اعلام آمادگی کرده است. 

وی ادامه داد: طبق تعهدات انجام‌شده با این سرمایه‌گذار قرار است سرمایه‌گذاری‌هایی در صنعت فرش دستباف سیریک انجام شود و مواد اولیه فرش در اختیار قالی‌بافان قرار گیرد. 

وی اضافه کرد: زنان سیریکی با فعالیت در صنعت فرش‌بافی این منطقه گام‌های موثری برای تحقق اشتغال‌زایی بانوان برداشته‌اند. 

عباسی بیان کرد: تمام تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز فراهم کردن زمینه‌های تولید بیشتر فرش دستباف در شهرستان‌ها و مرکز استان است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید