• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64231
+
-

استراماچونی گلوگاه تاریخ استقلال

استراماچونی گلوگاه تاریخ استقلال

بهروز رسایلی| آنده‌را استراماچونی مثل همه مربیان خارجی تازه‌وارد به فوتبال ایران شبیه هندوانه دربسته است و بعدا مشخص خواهد شد حضورش مفید بوده یا نه؟ او جوان است، کارنامه پرنوسانی دارد و از همه مهم‌تر اینکه به پست یک کادر مدیریتی شگفت‌انگیز خورده؛ گروهی که رئیس هیأت‌مدیره‌اش مصرانه دنبال استعفاست، در مورد کارنامه مالی یکی دیگر از اعضا حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد و البته معاون باشگاه هم به تنهایی می‌تواند به 150رسانه ورزشی خوراک روزانه بدهد! مجموعه این مسائل ممکن است کار را برای مربی ایتالیایی دشوار کند اما استراماچونی «باید» در استقلال موفق شود؛ چه اینکه او ناخواسته در یکی از گلوگاه‌های مهم تاریخ باشگاه قرار گرفته و نتیجه گرفتن یا نگرفتنش می‌تواند 2 فضای کاملا متفاوت برای آینده آبی‌ها ترسیم کند.
به حاشیه‌های اطراف استقلال نیم‌نگاهی بیندازید تا ایمان پیدا کنید این بار زمین خوردن استراماچونی شاید به‌معنای زمین خوردن کل باشگاه باشد. در این خانواده انگار همه سهم می‌خواهند، انگار همه دندان تیز کرده‌اند که یک گوشه کار را بگیرند و از این نمد برای خودشان کلاهی ببافند. وقتی یکی مثل فرهاد مجیدی در این تیم هیچ‌کاره بوده و شب قبل از داربی 4بر2 برای تغییر دادن پرویز مظلومی تلاش کرده، فکر می‌کنید از این به بعد شاهد چه رفتارهایی از سوی او باشیم؟ حالا که فرهاد سرمربی تیم ملی امید هم شده و به هر حال مختصر رزومه‌ای برای خودش فراهم کرده است آیا فردا اگر استراماچونی زمین بخورد، مجیدی گزینه جدی جانشینی او نیست؟ و آیا اگر فرهاد سرمربی قطعی استقلال شود، بقیه پیشکسوتان این تیم سکوت خواهند کرد؟ از مهدی رحمتی که در آستانه بازنشستگی است بگذریم اما به هر حال الان مربیان استقلالی زیادی در سطح فوتبال ایران مشغول به‌کار هستند که خواسته یا ناخواسته می‌توانند گزینه هدایت این تیم باشند؛ از جواد نکونام و محمود فکری بگیرید تا مهدی پاشازاده و حتی علیرضا منصوریان که یک‌بار امتحانش را روی نیمکت استقلال پس داده است. امیر قلعه‌نویی هم که گزینه ابدی این نیمکت است. آیا واقعا تن نحیف استقلال در آینده تاب این همه جدل فرسایشی را خواهد داشت؟
موفقیت برانکو در پرسپولیس باعث شد نگاه بسیاری از هواداران این تیم به کلی عوض شود؛ طوری که حتی در شرایط اضطراری بعد از قطع همکاری با مربی کروات هم کسی چندان راغب به حضور مربیان داخلی نبود و مثلا بسیار به‌ندرت از علی دایی برای تصاحب این پست یاد شد. در استقلال هم موفقیت وینفرد شفر می‌توانست همین فضا را به‌وجود بیاورد اما مرد آلمانی زمین خورد. باور کنید یا نه، حضور استراماچونی می‌تواند حکم آخرین تلاش‌ها را برای دگردیسی استقلال داشته باشد. اگر او هم زمین بخورد، ادامه دادن این جریان دیگر سخت خواهد شد. پس اگر دل‌تان برای استقلال می‌سوزد، هر چه در چنته دارید به‌کار بگیرید و بیشترین ظرفیت ممکن را به‌وجود بیاورید تا مربی ایتالیایی موفق باشد. جز این راهی نیست؛ مگر کژراهه‌های پرشمار.

تنبیه 3  بازیکن

سرمربی استقلال 3 بازیکن استقلال را به‌دلیل مسائل انضباطی از تیم کنار گذاشت. آرمین سهرابیان، روح‌الله باقری و رضا کریمی به‌دلیل درگیری در بازی دوستانه برابر نیروی زمینی در اختیار باشگاه هستند و باید تکلیف‌شان در روزهای بعد مشخص شود. ظاهرا رضا کریمی در جریان بازی دوستانه استقلال به یکی از بازیکنان این تیم اعتراض کرد که این موضوع باعث شد در پایان بازی روح‌الله باقری و آرمین سهرابیان با او درگیری پیدا کنند. استراماچونی هم به‌دلیل بی‌انضباطی این 3نفر را در اختیار باشگاه قرارداد و از مدیران این باشگاه خواست در مورد آنها تصمیم لازم را بگیرند. البته به‌نظر می‌رسد کریمی و روح‌الله باقری از نظر فنی هم مورد تأیید سرمربی نیستند و تنها سهرابیان که بازیکن چندپسته است شاید شانسی برای بازگشت داشته باشد. محسن کریمی هم جزو نفراتی است که به‌دلیل شرکت در امتحانات در تمرینات غایب است و ممکن است بعد از چند فصل مصدومیت از استقلال کنار گذاشته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید