• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64116
+
-

آمادگی چهارمحال و بختیاری برای توسعه کسب و کار فضاپایه

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان آماده توسعه کسب و کار فضاپایه است و در این زمینه باید دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری برنامه‌‌ریزی کنند.

به گزارش ایسنا، «اقبال عباسی» در نشست تخصصی توسعه کسب و کارهای فضاپایه که با حضور معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران برگزار شد، افزود: این استان می‌تواند به عنوان پایلوت کسب و کارهای فضاپایه انتخاب شود و آمادگی لازم در این زمینه را دارد.
به گفته وی، داده‌های ماهواره‌ای و فضاپایه باید به صورت گسترده در اختیار مخاطبان از جمله کشاورزان استان قرار گیرد و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپی به میدان وارد شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اطلاعات فضاپایه در سیلاب اخیر بسیار اهمیت داشت و کسانی که این اطلاعات را مورد استفاده قرار دادند، موفق به کاهش خسارت سیلاب فروردین امسال شدند، اما استان‌هایی که از این داده‌ها بهره نگرفتند، نتوانستند در برابر این سیلاب‌ها مقاومت کنند.
عباسی از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری درخواست کرد برنامه جامع در خصوص بهره‌مندی از کسب و کار فضاپایه را در دستورکار خود قرار دهند. به گفته وی در بخش کشاورزی، هواشناسی چهارمحال و بختیاری باید از داده‌های ماهواره‌ای و پایش شده استفاده کند و کشاورزان را از سرمازدگی و خشکسالی در فصل‌های مختلف آگاه کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کشورهایی که به این داده‌ها دسترسی دارند موفق به تولید ثروث و قدرت در این بخش شده‌اند و تمامی اقتصاد این بخش را در اختیار گرفته‌اند.

عباسی گردشگری فضایی و توسعه گردشگری نجوم را از دیگر ظرفیت‌های این استان در بخش توسعه کسب و کار فضاپایه عنوان کرد و گفت: طرح‌های بخش خصوصی در این زمینه حمایت می‌شود و براین اساس جوانان می‌توانند طرح‌های خود را برای استان به سازمان فضایی کشور ارائه دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید