• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64110
+
-

30 درصد از اتوبوس‌های اصفهان کولر ندارند

در استان اصفهان
30 درصد از اتوبوس‌های اصفهان کولر ندارند

اتوبوس‌های گرم و بدون سیستم‌های سرمایشی در این روزهای گرم و طاقت‌فرسای سال انتقاداتی را از سوی شهروندان اصفهانی به همراه داشته است.
به گزارش تسنیم، گرمای شدید هوا از یک سو و وقوع پدیده ریزگردها دست به دست هم داده تا شهروندان اصفهانی روزهایی نفس‌گیر را پشت سر بگذارند. در این میان استفاده‌کنندگان از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی یک مطالبه جدی دارند و آن بهبود کیفیت سیستم سرمایشی اتوبوس‌های درون‌شهری است.

بسیاری از اتوبوس‌های خطوط سازمان اتوبوسرانی اصفهان فاقد سیستم سرمایشی مناسب است و از این رو شهروندان انتقاداتی نسبت به این مسئله دارند. 
این در حالی است که مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اصفهان از آمار 30 درصدی اتوبوس‌های فاقد کولر سخن می‌گوید و تأکید می‌کند که دلیل عدم تأمین تجهیزات، شرایط اقتصادی بوده است.

«قدرت‌ افتخاری» با اشاره به خاموش بودن برخی کولرهای اتوبوس‌های فعال در خطوط اتوبوسرانی شهر اصفهان، می‌گوید: 30 درصد اتوبوس‌ها به علت تجهیز نبودن، فاقد کولر هستند.
وی ادامه می‌دهد: 70 درصد مابقی اتوبوس‌های کولردار بخش خصوصی به صورت کامل کولر دارند و مشغول فعالیت هستند. افتخاری می‌افزاید: در حال حاضر حدود 100 دستگاه اتوبوس، کولردار هستند که به خاطر مشکل تأمین قطعات و مواد مصرفی برای کولر مثل گاز کولر، قطعات و تجهیزات هنوز آماده‌سازی نشده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با بیان این‌که برخی از همشهریان اظهار می‌دارند که راننده‌ها کولر اتوبوس را روشن نمی‌کنند، می‌گوید: این طور نیست، اتوبوس‌های کولرداری که کولر آنها روشن نیست به علت آماده نشدن تجهیزات و قطعات آنهاست.
وی بیان می‌کند: علت تجهیز نشدن هم مسائل مالی، اقتصادی، عدم پاسخگویی به استعلام‌ها توسط تأمین‌کنندگان، افزایش چند درصدی قیمت‌ها و محدودیت‌های قانونی برای خرید به واسطه تغییر قیمت‌ها است که نمی‌توانیم تجهیزات را با هر قیمتی در بازار خریداری کنیم.

افتخاری ادامه می‌دهد: از اسفندماه سال گذشته تجهیز کولر اتوبوس‌ها آغاز شده بود و این اقدام را به زمان حال موکول نکرده بودیم ولی متأسفانه به علت مشکلات اقتصادی این مشکل پیش آمده است.
وی با اشاره به کمک شهرداری در این مورد می‌گوید: امیدواریم با مساعدت شهرداری مشکل کولر اتوبوس‌ها در تیرماه برطرف شود و همشهریان با مشکل گرما در اتوبوس روبه‌رو نباشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید