• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64045
+
-

انتقال آب از صفارود به کرمان اعتبار می‌خواهد

استاندار: بانک‌ها برای تامین اعتبار هزارمیلیارد تومانی این پروژه تعلل کرده‌اند

استاندار کرمان گفت: در حال حاضر پروژه تامین آب شهر کرمان از صفارود حدود ۵۰ درصد اجرا شده و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف این پروژه شده است. 

 به گزارش مهر «محمدجواد فدایی» افزود: طبق توافقی که با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گذاشته شده بود قرار بر این بود که پروژه انتقال آب از سد صفارود تا دی‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد. 

استاندار کرمان گفت: تامین منابع مالی این پروژه از محل اعتبارات دولتی کاری غیرممکن بود؛ به همین دلیل سال ۹۶ در جلسه‌ای که با حضور مدیران بانک‌های کشور برگزار شد، مقرر شد ۱۰ بانک به میزان هزار میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای اتمام این پروژه تامین اعتبار کنند و در نهایت قراردادی در سال ۹۷ به امضای مدیران بانک‌ها، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نیرو رسید، اما به دلیل اعلامات دادستانی استان بانک‌ها در پرداخت آن تعلل کردند. 

فدایی گفت: از قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) درخواست می‌کنم فعلاً از منابع داخلی خود برای اتمام و اجرای این پروژه استفاده کنند، زیرا اگر این پروژه تعطیل شود ۶۰۰ میلیارد تومان هرینه‌ای که صرف آن شده به هدر خواهد رفت. 

استاندار کرمان گفت: دادستان استان با دلایلی همچون تهدید بهداشت عمومی، مشکلات محیط زیست، تضییع اموال عمومی و عدم رعایت قوانین به بانک عامل در خصوص توقیف اختصاص اعتبار برای این پروژه دستور داده است، لذا از قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) درخواست می‌کنم تا 2 ماه آینده و تعیین تکلیف تامین منابع مالی پروژه فوق صبر کنند.  

وی یادآور شد: با توجه به این‌که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) تعیین کرده تا آخر تیرماه امسال ۱۱ کیلومتر نهایی خط انتقال آب از صفارود به شهر کرمان را به پایان خواهند رساند، استان نیز متعهد می‌شود ۱۰ میلیارد تومان بدهی این پروژه را تا پایان تیرماه به آن‌ها بپردازد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید