• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64015
+
-

گوشت مرغ گران نمی‌شود

در استان
گوشت مرغ گران نمی‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان این‌که تامین مایحتاج عمومی با نرخ ستاد تنظیم بازار مورد توجه ویژه قرار دارد، گفت: در این راستا امسال با تامین و توزیع گوشت مرغ بر اساس نیازهای جامعه، قیمت این ماده پروتئینی در استان بوشهر افزایش نمی‌یابد.

به گزارش تسنیم، تامین و توزیع مواد غذایی یکی از برنامه‌های ستاد تنظیم بازار است و اقدامات مهم و موثری در راستای تهیه و توزیع مواد غذایی پرمصرف انجام می‌شود. سازمان‌ها، ادارات و نهادهای گوناگون در تهیه و توزیع مواد غذایی مورد نیاز جامعه نقش دارند که در این زمینه کنترل قیمت محصولات و اجناس در بازار یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های ستاد تنظیم بازار است. اما یکی از مواد پروتئینی پرمصرف خانوارها گوشت مرغ است که در این زمینه جهاد کشاورزی برنامه‌ها و طرح‌های مهمی را عملیاتی می‌کند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تامین نیازهای پروتئینی بازار به صورت مستمر خبر داد و گفت: دستگاه‌های متولی تنظیم بازار به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند که نیاز شهروندان را رفع کنند. 
«احمد جهانگیرلو» تمام دغدغه مسئولان تنظیم بازار استان را تامین مایحتاج ضروری مردم دانست و تاکید کرد: در راستای تحقق این مهم از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.


فعالیت مرغداری‌های بوشهر 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز با بیان این‌که برای تامین گوشت مرغ از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود، اظهار کرد: در 3 ماه نخست امسال نرخ گوشت مرغ در استان بوشهر حتی از قیمت مصوب هم پایین‌تر رفت و از 11 هزار و 500 تومان به 10 هزار و 900 تومان رسید. 

«محمدتقی منوچهری» از آغاز جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها خبر داد و افزود: در 3 ماه نخست امسال 428 میلیون قطعه جوجه در 160 واحد مرغداری پرورش داده شد.
وی گفت: در 3 ماه نخست امسال افزون بر 8250 تن گوشت مرغ در استان بوشهر تولید و به بازار مصرف عرضه شد و این مساله باعث شد قیمت این محصول از قیمت مصوب پایین‌تر برود. 
منوچهری از عملیات جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها در خردادماه خبر و ادامه داد: در ماه گذشته 5/1 میلیون قطعه جوجه در مرغداری‌ها پرورش داده شد که با پایان فصل پرورش، گوشت تولیدی به بازار مصرف عرضه می‌شود.
وی با بیان این‌که هیچ نگرانی بابت تامین گوشت مرغ در استان بوشهر وجود ندارد، تاکید کرد: امسال با تامین و توزیع گوشت مرغ بر اساس نیازهای جامعه، قیمت این ماده پروتئینی در استان بوشهر افزایش نمی‌یابد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به تامین نهاده‌های دامی از جمله سویا اشاره کرد و گفت: برای تامین نهاده‌های دامی اقدامات مهمی صورت گرفته است. در این زمینه 10 هزار و 500 تن سویا از سوی بخش خصوصی و به میزان قابل توجهی هم از سوی شرکت پشتیبانی امور دام استان تامین و بین مرغداری‌ها توزیع شده است. یکی از مشکلات مهم مردم بوشهر در حوزه مواد غذایی، فروش میوه‌های فصل با قیمت بالا نسبت به دیگر نقاط است که ضرورت کنترل قیمت کالاها را در بازار نشان می‌دهد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید