• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63913
+
-

دعوت مدیران‌شهری از مردم برای حضور در انتخابات «یاران شهر»

شهردارمحله‌تان باشید

شهردارمحله‌تان باشید


حالا نوبت مردم است. اگر می‌خواهیم شهری بهتر داشته باشیم، باید آستین‌ها را بالا بزنیم. درست است که در انتخابات اردیبهشت‌ماه‌1396 اداره تهران با رأی بی‌نظیر شهروندان تغییر مسیر داد و راهی تازه برگزید، اما این، همه ماجرا نیست. حالا نوبت شهروندان تهرانی است تا با حضور در عرصه شورایاری دیدگاه خود را به مدیران شهری برسانند. قرار است 4مرداد‌ماه، 3186شورایار در سطح محلات انتخاب شوند تا رویکردی تازه در اداره شهر را با همراهی اعضای شورای شهر و دیگر مدیران شهری آغاز کنند. پیروز حناچی، شهردار تهران در سخنانی گفته‌است: «از همه کسانی که می‌توانند به شهرشان کمک کنند و تعهد و تخصص لازم را دارند، درخواست می‌کنم تا در انتخابات شورایاری‌ها نامزد شوند.» به جز شهردار، بسیاری از اعضای شورای شهر و حتی معاون رئیس‌جمهور هم از مردم خواستند برای اداره شهرشان آستین بالا بزنند، بیایند، خود اداره پایتخت را در دست بگیرند و محله، منطقه و شهرشان را آنگونه که می‌دانند، اداره کنند.


از همه کسانی که می‌توانند به شهرشان کمک کنند و تعهد و تخصص لازم را دارند، درخواست می‌کنم تا در این انتخابات کاندیدا شوند. امیدوارم این بار شورایاری‌هایی با‌کیفیت‌تر از دوره‌های قبلی را در شهرها ببینیم. یکی از ایده‌آل‌های مدیریت شهری این است که بتوانیم برنامه‌های خود را در سطح محلات تعریف کنیم. همچنین درآمدهای محلات برای خودشان هزینه شود و این امر نیازمند ساختار سازی است.


 از دولت و معاون اول رئیس‌جمهور که به همه واحدهای ذیربط دستور دادند نهایت همکاری را با شهرداری داشته باشند، تشکر می‌کنم. امید است در شهرداری بخش‌های مختلف حداکثر همکاری را داشته باشند. از مردم برای ثبت‌نام و حضور فعال در انتخابات شورایاری‌ها دعوت می‌کنم تا در سرنوشت خود حتی در سطوح پایین مدیریتی نیز نقش داشته باشند.


از زنان کارآفرین و فعال در عرصه‌های اجتماعی و علمی درخواست می‌کنم در انتخابات شورایاری‌ها فعالانه داوطلب شوند و شرکت کنند. بسیاری از زنان این سرزمین در کنار فعالیت علمی در عرصه‌های اجتماعی فعالند و حتی کارآفرینی می‌کنند و خوب است این بانوان در شورایاری‌ها فعال شوند و برای محلات خود بیش از پیش مفید و مؤثر‌باشند.


از تمامی اقشار جامعه می‌خواهم تا در انتخابات شورایاری‌ها حضور فعال داشته باشند. از جامعه حقوقی، پزشکی، مهندسی، فرهنگیان و... به‌ویژه جوانان دعوت می‌کنیم، با ثبت‌نام در این انتخابات از طریق سایت shorayari.tehran.ir زمینه‌‌‌ساز تعالی شورایاری‌ها برای خدمت به پایتخت باشند. از جامعه حقوقی می‌خواهم حضوری جدی‌تر در این عرصه داشته باشند.

   مهلت ثبت نام انتخابات شورایاری‌ها تمدید نخواهد شد
دبیر ستاد اجرایی هیأت مرکزی انتخابات شورایاری‌ها از عدم‌تمدید ثبت‌نام انتخابات شورایاری‌ها خبر داد و گفت: ثبت‌نام انتخابات شورایاری‌ها تا ساعت 24روز شنبه (15تیر) انجام می‌شود. سید حمید طهایی، با اعلام این خبر گفت: افرادی که تا قبل از ساعت 24روز شنبه(15تیر) ثبت‌نام خود را آغاز کنند، می‌توانند بعد از این ساعت هم مراحل را ادامه دهند، اما بعد از این ساعت افرادی که کد رهگیری ندارند، نمی‌توانند وارد سایت شوند. وی ادامه داد: افرادی که کد رهگیری دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای ویرایش اطلاعات تا 20تیرماه به سایت مراجعه کنند. دبیر ستاد اجرایی هیأت مرکزی انتخابات شورایاری‌ها گفت: همچنین افرادی که قصد ثبت تأییدیه عدم‌ سوء پیشینه را دارند، می‌توانند تا 20تیر از طریق کد رهگیری وارد سایت شوند.

   تازه‌ترین اخبار از ثبت‌نام شورایاری‌ها
تا آخرین ساعات روز گذشته، ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها از ثبت‌نام بیش از 9هزار نفر خبر داد. به گزارش همشهری، بیشترین ثبت‌نام در مناطق 4 و‌ 5 صورت گرفته‌ و کمترین ثبت‌نام هم در محلات منطقه‌9 بوده که به گفته مسئولان ستاد شورایاری دلیل ثبت‌نام کم در منطقه‌9 تعداد کم محلات بوده‌است. تاکنون بیش از 300محله شهر تهران به حد‌نصاب 18نامزد رسیده و تنها در حدود 45محله به حد‌نصاب تعداد نامزدها نرسیده است. ستاد شورایاری اعلام کرده‌است که امروز 15تیرماه آخرین زمان برای ثبت‌نام در انتخابات شورایاری‌هاست و از همه شهروندان و فعالان اجتماعی خواست تا با ثبت‌نام برای انتخابات در شورایار‌ی‌ها سرنوشت شهر خود را در دست بگیرند. حدود 30درصد از جمعیت ثبت‌نام‌کننده در انتخابات شورایاری‌ها تاکنون زنان بوده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید