• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 17 بهمن 1396
کد مطلب : 6390
+
-

دیدنی ها

 

 

نماد اقتصاد ایران در یک فیلم

مصطفی کیایی، کارگردان فیلم «چهارراه استانبول» که در سومین روز نمایش‌های کاخ جشنواره (15بهمن) به نمایش درآمد، عنوان کرد که این فیلم در مورد پلاسکو نیست. به گزارش همشهری ،او در پاسخ به اینکه حجم اندوه و دردناکی فاجعه پلاسکو در فیلم کم بود، گفت: «اگر کسی انتظار دارد کل فیلم درباره پلاسکو باشد این فیلم انتظار او را برآورده نمی‌کند. بحثم از ساخت این فیلم تنها پلاسکو نبود، بلکه مسئله اقتصادی مردم هم بود. به‌نظرم پلاسکو نماد اقتصاد ایران بود».

 

 

خط قرمزی نداشتیم

یکی دیگر از نشست‌هایی که در سومین روز کاخ جشنواره (15بهمن) به نمایش درآمد، «بانو قدس ایران»، مستندی درباره همسر امام خمینی(ره) اثر مصطفی رزاق کریمی بود. به گزارش خبرآنلاین، او در نشست خبری این فیلم درباره محدودیت‌هایی که هنگام ساخت برای این اثر وجود داشت، گفت: «این فیلم جغرافیای جدیدی در مستندسازی است و باید از آن استقبال کرد. ما خط‌قرمزی نداشتیم بلکه حریم را حفظ کردیم و حمایت هم شدیم مخصوصا از جانب حاج‌حسن‌آقا».

 

 

قهرمانان غیرمتعارفند

نشست فیلم «لاتاری» که در سومین روز نمایش فیلم‌های کاخ جشنواره (15بهمن) برگزار شد، شلوغ‌ترین نشست روزهای اخیر بود که تا ساعت یک بامداد طول کشید. به گزارش خبرآنلاین، محمدحسین مهدویان، کارگردان این فیلم گفت: « قهرمانان کارهای غیرمتعارف می‌کنند. در سینمای جهان و حتی سینمای خودمان هم این وجود دارد؛ قیصر و حاج‌کاظم «آژانس شیشه‌ای» هم کارهای غیرمتعارف می‌کردند. این یک فیلم است که وضعیتی را به نمایش می‌کشد. کار سینما این است که چیزی را که در عالم واقع یا ذهن امکان رخ‌دادن دارد، نمایش می‌دهد».

 

 

اولین نتیجه آرای مردمی

 

نتیجه شمارش آرای فیلم‌های نمایش‌داده‌شده در روز چهارم جشنواره فیلم فجر توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده بدون اولویت بدین شرح اعلام شد: «دارکوب»، «عرق سرد»، «لاتاری»، «تنگه ابوغریب»، «چهارراه استانبول»، «خجالت نکش»، «سرو زیر آب»، «مغزهای کوچک زنگ‌زده»، «به وقت شام»، «بمب» و «یک داستان عاشقانه».

 

 

مؤسسه همشهری/ در جشنواره فیلم فجر

همزمان با سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، مؤسسه همشهری به عرضه محصولات فرهنگی در سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره در تهران فعالیت دارد. مؤسسه همشهری به‌عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه مطبوعاتی ایران طی روزهای برگزاری  سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، حضور پررنگی در عرضه محصولات فرهنگی خود در سینماهای کورش، مگاکال، آزادی، چارسو و باغ کتاب تهران دارد و تا پایان جشنواره هم این کار را ادامه می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید