• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63870
+
-

۷۰ اثر تاریخی شهرستان ایوان ثبت ‌ملی شده‌اند

فرماندار ایوان گفت: ۷۰ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده‌اند. «امیدعلی سبزی» در گفت‌وگو با مهر از آمادگی این شهرستان برای همکاری با سرمایه‌گذاران بخش توریسم خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۷۰ اثر تاریخی ثبت‌ملی شده در شهرستان ایوان وجود دارد.

وی افزود: وجود مناطق تفریحی بکر و آب و هوای دلپذیر و نیز چهارفصل بودن ایوان دست به دست هم داده‌اند که این شهرستان دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی در حوزه گردشگری باشد. سبزی بیان کرد: ایوان جزو مناطق ییلاقی استان ایلام به شمار می‌رود و بیشتر طبیعت آن پوشیده از جنگل‌های بلوط است. این شهرستان، با داشتن آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر، از استعداد بالایی در زمینه جذب گردشگر برخوردار است.

وی گفت: این شهرستان آب و هوای معتدل دارد و با وجود کوه‌های بانکول و شره‌زول با مناظر طبیعی بکر و پوشیده از درختان بلوط، بادام کوهی، پسته کوهی و انجیر کوهی گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت را به سوی خود می‌کشاند. فرماندار ایوان ادامه داد: از جمله مناطق دیدنی و زیبای ایوان روستای خوش‌آب و هوا، سرسبز و زیبای خوران است که در 7 کیلومتری این شهرستان قرار دارد. این روستا، به خصوص در فصل تابستان و به واسطه طبیعت سرسبزش، همواره پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از مناطق مختلف استان ایلام و سایر استان‌های کشور است.

این خبر را به اشتراک بگذارید