• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63859
+
-

افزایش دما در شمال ‌غرب

بعد از هفته خنکی که مردم استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پشت سر گذاشتند، ‌بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی روزهای آینده جوی پایدار و نسبتا گرم در منطقه شمال ‌غرب کشورمان حاکم خواهد شد. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل در این باره اظهار کرد: امروز جوی پایدار در اردبیل حاکم خواهد بود و آسمان صاف تا نیمه‌ابری در بعدازظهر با وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود. از نظر دمایی نیز افزایش چند درجه‌ای دما در استان اردبیل انتظار می‌رود. 

 «سیاوش محمدی» گفت: از فردا سامانه ناپایدار، ولی ضعیف، وارد استان اردبیل می‌شود که افزایش ابر، کاهش چند درجه‌ای دمای هوا، وزش باد (گاهی تند) و احتمال رگبار باران از پیامد‌های این سامانه خواهد بود. این سامانه تا روز سه‌شنبه در استان اردبیل فعال است. 

رئیس اداره هواشناسی مهاباد هم با بیان این‌که آذربایجان ‌غربی تا فردا (یکشنبه) جوی آرام و پایدار خواهد داشت و دمای هوا تا 4 درجه افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: در این مدت پدیده تازه و جالب توجهی از نظر هواشناسی وجود ندارد اما با تداوم پایداری هوای استان، حداکثر دمای هوا گرم‌تر شده و این روند تا 3 روز آینده ادامه می‌یابد.

«اردلان محمدپور» افزود: در این مدت دمای هوای استان نیز افزایش نسبی تا 4 درجه خواهد داشت و تا حدودی از خنکی چند روز اخیر کاسته می‌شود.  آذربایجان شرقی هم که در هفته اخیر با کاهش دما مواجه بود، طی روزهای آینده افزایش دما را پیش رو خواهد داشت و در برخی ساعات آسمان صاف تا نیمه‌ابری در بعدازظهر با وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید