• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63763
+
-

جهاد همبستگی ملی البرزی‌ها در خوزستان

خبر
جهاد همبستگی ملی البرزی‌ها در خوزستان

رئیس بسیج سازندگی استان البرز گفت: جهادگران استان با ساخت و مرمت ۴۸ خانه مردم سیل‌زده استان خوزستان در طرح جهادی همبستگی ملی شرکت کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار «علی ترکاشوند» افزود: در جهاد همبستگی ملی ۲ موضوع پیگیری می‌شود که یکی ساخت منازلی در بخش ملاثانی شهر باوی استان خوزستان است که البرز معین خدمات‌رسانی به آنها شده است.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات نیز طرح هر کاسب یک لوازم خانگی است که قرار است آنها را تهیه کند و در بحث ساخت‌و‌ساز منازل هم با ادارات کل هم‌اندیشی می‌کنیم.

وی گفت: در جهاد همبستگی تاکنون ۴۸ خانه در نظر گرفته شده که ۲۰ خانه را قرار است در یک بازه زمانی حداکثر ۱۰۰ روزه از ابتدا بسازیم و ۲۸ خانه نیز در همین مدت‌زمان مرمت و بازسازی خواهند شد. ترکاشوند با بیان این‌که ساخت و مرمت این خانه‌ها در فاز اول کار است، افزود: در صورتی که فاز اول تمام شود، فازهای بعدی با ساخت و مرمت خانه‌ها آغاز می‌شوند. رئیس بسیج سازندگی استان البرز گفت: هر شهرستان در استان البرز با توجه به مزیت‌های اقتصادی و پتانسیلی که دارد به یک قطب صنعتی تبدیل شده و از آنها برای رونق تولید حمایت می‌کنیم.
وی افزود: به طور مثال فردیس به عنوان قطب چرم، محمدشهر به عنوان قطب تولید خشکبار و صنایع تبدیلی و تکمیلی، طالقان به عنوان قطب لبنیات و کرج به عنوان قطب تولید پوشاک و فرش تعیین شده است.

ترکاشوند در خصوص ظرفیت منطقه محمدشهر کرج، گفت: در محمدشهر چهارمین میدان میوه و تره‌بار بزرگ کشور وجود دارد و البرز به عنوان قطب تولید میوه‌های هسته‌دار در غرب آسیا و بعضاً در جهان صاحب رتبه است و ۳۵ درصد هدررفت میوه‌های باغی و تولیدات گیاهی را داریم که می‌توانیم با صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولید فراورده‌های خشکبار، رب، کنسرو و ترشیجات را گسترش داده و اشتغال زیادی را در پی داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به این ظرفیت‌ها، تسهیلات اقتصاد مقاومتی، مشاوره‌ها و آموزش هم متناسب با این قطب‌ها ارائه می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: هنوز تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال جاری تأمین اعتبار نشده، ولی حدود ۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. وی اضافه کرد: البرز به عنوان یک قطب فناوری و تولید علم بهشت کسانی است که می‌خواهند در زمینه‌های مختلف مثل دانش‌بنیان کار کنند که در کشور می‌تواند نقش اول را داشته باشد.


البرز؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده میوه‌های هسته‌دار در غرب آسیا

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز همچنین  گفت: البرز به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده میوه‌های هسته‌دار در غرب آسیا صاحب رتبه است.
ترکاشوند اظهار کرد: این استان قطب فناوری و تولید علم است و می‌توان آن را به عنوان بهشت کسانی معرفی کرد که تمایل به فعالیت در زمینه‌های مختلف مانند موضوعات دانش‌بنیان دارند.

وی بیان کرد: با توجه به مزیت‌های اقتصادی البرز، هر منطقه را متناسب با ظرفیت‌هایی که دارد به قطب‌های مختلفی تبدیل کرده‌ایم تا از این طریق بتوانیم سرمایه‌گذاری خوبی در این مناطق داشته باشیم.
ترکاشوند ضمن اشاره به ظرفیت شهرهای استان البرز توضیح داد: قطب چرم به فردیس، لبنیات به شهرستان طالقان، قالیبافی و پوشاک به کرج و میوه خشک و صنایع تبدیلی تکمیلی به محمدشهر اختصاص داده شده است.

وی با بیان این‌که البرز به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده میوه‌های هسته‌دار در غرب آسیا صاحب رتبه است، اظهار کرد: میدان میوه و تره‌بار محمدشهر به عنوان چهارمین میدان بار کشور معرفی شده که 35 درصد بار این میدان، میوه‌های ضایعاتی است که با استفاده از صنایع تبدیلی تکمیلی می‌توانیم آنها را به رب، کنسرو و ترشی تبدیل کنیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز افزود: محمدشهر با توجه به شرایطی که دارد، برای قطب صنایع تبدیلی تکمیلی و فراوری میوه‌ مانند کمپوت، اسانس‌گیری، پوست‌گیری و هسته‌گیری می‌تواند منطقه هدف ما باشد، به همین ترتیب سایر مناطقی را که در استان داریم با توجه به مزیت‌های موجود به قطب‌های مختلف تبدیل کرده‌ایم.
ترکاشوند عنوان کرد: مشاوره و آموزش متناسب با قطب‌های مذکور و نزدیک به یک میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای تقویت این قطب‌ها در نظر گرفته شده که منتظر تأمین اعتبارات لازم هستیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید