• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63741
+
-

ماراتن کنکور

۱۸هزار داوطلب در یزد و 83 هزار نفر در اصفهان برای ورود به دانشگاه‌ها کنکور دادند

خبر نخست
ماراتن کنکور

چهل و نهمین آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی پنجشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور حدود ۱۸ هزار داوطلب در یزد برگزار شد.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از مجموع داوطلبان، 7 هزار و ۴۰۵ نفر مرد و ۱۰ هزار و ۵۸۳ نفر زن هستند.
«سید محسن میرحسینی» با بیان این‌که در آزمون امسال ۵۹ درصد داوطلبان زن و بقیه مرد هستند، افزود: گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته، با ۳۹ درصد متقاضی، بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به رشته‌های دیگر دارد.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ به‌ منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی قبلا انجام شده بود.
میرحسینی با اشاره به این‌که داوطلبان رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه (۱۳تیر) و داوطلبان رشته هنر عصر همین روز به رقابت پرداختند، بیان کرد: تعداد داوطلبان رشته علوم ریاضی و فنی ۲هزار و ۴۰۲ نفر است که از این تعداد هزار و ۶۳۳ نفر مرد و بقیه زن هستند. در رشته علوم انسانی هزار و ۵۱۸ نفر مرد و ۲ هزار و ۵۹۹ نفر زن و در رشته هنر ۵۸۱ نفر مرد و هزار و ۳۵۷ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: داوطلبان شهر یزد در 2 حوزه برگزاری آزمون در دانشگاه یزد و آموزشکده فنی شهید صدوقی با هم به رقابت پرداختند.
میرحسینی تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی در استان را 7هزار و ۱۶۹ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد 4 هزار و ۳۳۷ نفر زن و ۲ هزار و ۸۳۲ نفر مرد بودند که روز جمعه (۱۴تیر) باهم رقابت کردند.

این مسئول تعداد داوطلبان رشته زبان‌های خارجی را هزار و ۵۲۱ نفر زن و ۸۴۱ نفر مرد اعلام کرد و گفت: این داوطلبان عصر روز جمعه در کنکور شرکت کردند.
نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری، درباره زمان و مکان برگزاری آزمون در این واحد دانشگاهی ادامه داد: داوطلبان زن در حوزه امتحانی گروه آموزشی علوم ریاضی و فنی در سالن فجر، داوطلبان مرد در سالن غدیر، داوطلبان زن گروه آموزشی علوم انسانی در پردیس علوم و داوطلبان مرد در ساختمان توحید و داوطلبان زن گروه آموزشی هنر در سالن غدیر و داوطلبان مرد در سالن فجر امتحان دادند.

میرحسینی اضافه کرد: همچنین داوطلبان زن گروه آموزشی علوم تجربی در سالن‌های غدیر، فجر و ساختمان توحید و داوطلبان مرد در پردیس علوم و ساختمان امامت، داوطلبان زن و مرد در گروه آموزشی زبان‌های خارجی در سالن‌های غدیر و فجر دانشگاه یزد در آزمون شرکت کردند.


رقابت کنکوری‌ها در اصفهان

به گفته مسئولان امسال در اصفهان ۸۳ هزار و ۲۰۷ داوطلب به رقابت پرداختند که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۱درصد افزایش داشته است.
در این میان شرکت‌کنندگان آزمون تجربی بیشترین متقاضی را در استان اصفهان داشتند. کنکور سراسری ۹۸ در اصفهان به صورت همزمان با سراسر کشور در ۲۶ شهر و ۳۲ حوزه امتحانی استان اصفهان برگزار ‌شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید