• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63707
+
-

توسعه شهری بوشهر در سراشیبی شمال به جنوب

با هدف متوازن سازی امکانات شمال و جنوب شهر، 4 فرهنگسرا در محلات جنوب شهر بوشهر ساخته خواهد شد

توسعه شهری بوشهر در سراشیبی شمال به جنوب

عدالت فراتر از این‌که یک شعار باشد خواسته و مطالبه‌ای عمومی است؛ چه برای کسانی که از امکانات مناسبی برخوردار هستند و چه برای کسانی که تاکنون از این امکانات عادلانه برخوردار نبوده‌اند.

به گزارش مهر، وقتی نگاه جامع و کلی به امکانات شهر بوشهر می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در گذشته به محلات جنوبی این شهر خوب توجه نشده است و با وجود خدماتی که ارائه شده است هنوز نواقص و کمبودهای زیادی موجود است. با این‌که در برخی از محلات جنوبی بوشهر کارهایی به منظور توسعه و عمران و آبادانی آنها صورت گرفته است باز هم رگه‌های متعددی از عقب‌افتادگی قابل‌مشاهده است که باعث تفاوت‌های زیادی بین محلات مرکزی و شمالی شهر با محلات جنوبی شده است.

از گذشته با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گرفت اغلب امکانات رفاهی، تفریحی، گردشگری، ورزشی، فرهنگی، ادارات و حتی سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در مرکز و شمال شهر متمرکز شده است و مناطق جنوبی کمتر از این امکانات بهره‌مند بوده‌اند. چند سالی است که شاهد تغییر نگاه‌ها به جنوب شهر و استقرار امکانات هستیم، ولی باز هم کمبودهای بسیار زیادی وجود دارد که باید در توزیع اعتبارات برای جبران عقب‌ماندگی‌ها نگاه ویژه‌تری به جنوب شهر بوشهر
شود.
از وضعیت معابر و کوچه‌ها گرفته تا فضای سبز و زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی همه و همه باید توسعه یابد و باید طرح‌ها و پروژه‌های متعددی برای این مناطق تدوین و اجرا شوند.


نگاه ویژه به محلات جنوبی

«کیوان هاشم‌زاده» عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: مردم در مناطق جنوبی بوشهر با مشکلاتی روبه‌رو هستند و همان‌طور که به مردم قول داده‌ام، همه تلاش خود را برای رفع مشکلات این مناطق به کار خواهیم گرفت. وی بر لزوم نگاه ویژه به محلات جنوبی در تعریف طرح‌های عمران شهری تاکید کرد و ادامه داد: باید در توزیع اعتبارات نگاه خاصی به جنوب شهر بوشهر صورت گیرد و محلات جنوبی ویژه‌تر دیده شوند.
هاشم‌زاده تصریح کرد: شهرداری بوشهر باید طرح‌هایی را برای جبران عقب‌ماندگی زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی و رفاهی در جنوب شهر بوشهر تدوین و اجرا کند تا بخشی از کمبودها جبران شود.


توسعه زیرساخت‌ها در جنوب شهر

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز به توسعه زیرساخت‌های محلات جنوبی شهر اشاره کرد و گفت: توسعه متوازن فضاهای فرهنگی و ورزشی و برقراری عدالت اجتماعی در دستور کار است. «ابوذر دهدار» اضافه کرد: دسترسی عموم مردم به مراکز فرهنگی برای پر کردن اوقات فراغت شهروندان و توزیع عادلانه خدمات و اعتبارات از جمله رویکردهای اصلی شورای اسلامی شهر بوشهر و مجموعه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: در این راستا 4 فرهنگسرا در محلات تنگک دوم، پارک باغ بهزاد، خواجه‌ها و دواس احداث خواهد شد که 2 مورد از طریق سامانه ستاد شهرداری به مناقصه رفته است و 2 مورد دیگر در مرحله طراحی است. رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر خاطرنشان کرد: احداث پارک محله‌ای تنگک اول و پارک باغ بهزاد و زمین چمن مصنوعی در محله تنگک دوم نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.


رفع نیازهای محلات جنوبی

شهردار بندر بوشهر نیز بیان کرد: تلاش و برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی و ورزشی در محلات جنوبی شهر بوشهر داریم.
«سید نورالدین امیری» اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌ها ضمن ایجاد افزایش حس تعلق محله‌ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش سطح رضایت اجتماعی، توزیع عادلانه خدمات و سرانه فضاهای فرهنگی، بخش زیادی از نیازهای فرهنگی محلات جنوبی شهر بوشهر رفع می‌شود.

وی به توزیع اعتبارات به صورت ویژه در محلات جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: توسعه مناطق کمتربرخوردار محلات جنوبی شهر بوشهر از اولویت‌های اصلی شورای پنجم و شهرداری است.
امیری تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری با هدف توسعه متوازن شهری در صدد افزایش سطح ارائه خدمات شهری به شهروندان محلات جنوبی است و در این خصوص می‌توان از ابلاغ طرح تفصیلی جدید محلات جنوبی و عملیات زیرسازی و آسفالت کوچه‌ها و معابر محلات جنوبی با اعتباری معادل ۱۰ میلیارد تومان نام برد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید