• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 13 تیر 1398
کد مطلب : 63682
+
-

دادستان تهران: آمار سرقت نگران‌کننده است

به‌دنبال افزایش آمار سرقت‌های خرد در پایتخت، پلیس و دادستانی از طرح‌هایی ویژه برای کنترل و کاهش سرقت در تهران خبر دادند.
روز گذشته همایش مشترکی میان پلیس و دستگاه قضا برگزار شد که هدف آن هم‌اندیشی برای کاهش سرقت در تهران بود. در این مراسم، علی ‌القاصی‌مهر، دادستان تهران با اشاره به اینکه افزایش سرقت موجب نگرانی و احساس نارضایتی شهروندان شده و آمارهایی که در این زمینه وجود دارد نگران‌کننده است، گفت: در مجموعه دادستانی تهران با توجه به پیگیری‌ها بناست کارگروه‌هایی تشکیل شود که یکی از آنها پیگیری و رصد جرایم سرقت است.
به گزارش ایرنا، دادستان تهران افزود: کارگروه دیگر پیگیر موضوع اراذل و اوباش و افرادی است که جان، ناموس و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند و راه‌اندازی ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای در همین راستا انجام گرفته است. وی تصریح کرد: اگر سارقان در چرخه دادرسی قرار نگیرند شاهد تکرار این جرم در جامعه خواهیم بود و همین امر باعث افزایش درصد سرقت می‌شود. به همین دلیل وضعیت پرونده‌های سرقت باید در مدت زمان کوتاه نهایت ۲ ماهه به محاکم قضایی ارجاع و رسیدگی شود و همچنین باید قرارهای تأمین کیفری و حکم‌های اجرایی صادر شده برای سارقان به تناسب نوع جرم صورت گیرد.
به گفته دادستان تهران، یکی از دلایلی که بیشترین ناامنی در جامعه را دامن می‌زند سرقت است زیرا سرقت با ورود به حریم خصوصی باعث ایجاد ناامنی می‌شود و کسانی که در بخش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسئولیت‌هایی در قبال مردم دارند باید وظایف‌شان را انجام دهند چرا که هرجا این وظایف رها می‌شود با افزایش جرم و نا امنی روبه‌رو هستیم.
در این همایش رئیس پلیس تهران نیز با اشاره به افزایش 9درصدی سرقت‌های خرد در پایتخت از راه‌اندازی قرارگاه ضربتی مبارزه با سرقت خبر داد و گفت: این قرارگاه با هدف کاهش سرقت در پایتخت از امروز(چهارشنبه) آغاز به‌کار کرد و اجرای طرح‌های مبارزه با سرقت، تعقیب سارقان سابقه‌دار و... ازجمله وظایف آن است.
سردار حسین رحیمی با بیان اینکه سهم معتادان در وقوع جرم سرقت و زورگیری حدود 70درصد است، تصریح کرد: در همین راستا برخورد با معتادان در دستور کار است. به گفته وی، سرقت وسایل داخل خودرو سهم حدودا ۴۰ درصدی در میان سرقت‌های خرد پایتخت دارد و حدود 7 درصد نیز مربوط به سرقت تلفن همراه است. وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از سارقان هنوز از زندان بیرون نیامده بلافاصله کار خود را شروع می‌کنند، گفت: امیدواریم که با همکاری دستگاه قضایی بتوان در مورد این افراد تصمیمات مناسبی اتخاذ کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید