• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 13 تیر 1398
کد مطلب : 63637
+
-

خبر‌های خوب هفته


صعود والیبالیست‌ها به مرحله نهایی

بدون شک یکی از بهترین خبرهای هفته گذشته، صعود تیم ملی والیبال کشورمان به‌عنوان نخستین تیم به مرحله نهایی مسابقات لیگ جهانی والیبال بود. والیبالیست‌های کشورمان که تاکنون تجربه حضور در مرحله نهایی رقابت‌های لیگ جهانی والیبال را نداشته‌اند، در این هفته با غلبه بر تیم صربستان موفق شدند جواز راهیابی به این مرحله از معتبرترین رقابت‌های جهانی والیبال را دریافت کنند.

ممنوعیت جداکردن اتباع خارجی از ایرانی‌ها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش از ممنوعیت جدا‌کردن اتباع خارجی از دانش‌آموزان ایرانی خبر داد و گفت: «در شیوه‌نامه‌ای که به تازگی به کل مدارس ارسال شده، ذکر شده که نباید هیچ نوع تبعیضی بین اتباع خارجی و ایرانی در فضای آموزشی وجود داشته باشد». به این ترتیب خانواده‌های اتباع خارجی امسال برای ثبت‌نام فرزندان‌شان در مدارس کشور مشکلات به‌مراتب کمتری نسبت به سال‌های قبل خواهند داشت .

ایران در صدر کشورهای آسیای غربی

یکی دیگر از خبرهای خوب این هفته قرار‌گرفتن کشورمان در جایگاه نخست تولیدات علمی در رشته مهندسی هوا و فضا در سطح کشورهای آسیای غربی بود. «سایمگو» به تازگی در رتبه‌بندی تولیدات علمی رشته مهندسی هوا و فضا، دانشمندان ایرانی را با ارائه 441مقاله قابل استناد در رتبه نخست و بالاتر از کشورهای ترکیه، رژیم‌صهیونیستی، عربستان سعودی، مصر، عراق و... قرار داده است.

نه به «کودک- همسری» در سیرجان

فرماندار و دادستانی سیرجان با متوقف‌کردن ازدواج یک دختر 10ساله، یکی از خبرهای خوش این هفته‌مان را رقم زدند. در سیرجان قرار بود دختری 10ساله به عقد پسری 23ساله دربیاید که فرماندار و دادستانی این شهر به ماجرا ورود کرده و اجازه این کار را ندادند. این در حالی است که براساس قانون، دفاتر ازدواج  حق ثبت ازدواج زیر سن 13سال را ندارند.

نجات باغ‌های انجیر لرستان

بعد از سیل نوروز امسال، حدود هزار جهادگر به سمت لرستان روانه شدند تا قطب تولید انجیر سیاه کشور را احیا کنند. حالا از لرستان خبر رسیده که جهادگران موفق شدند بسیاری از درختان انجیر را که به‌علت قرارگرفتن در گل و لای باقیمانده از سیل در حال خفگی بودند، نجات دهند؛ به‌طوری که 135باغ این استان که شامل 16هزار اصله درخت انجیر بود، از خطر نابودی نجات پیدا کرد.

تامین امنیت شغلی 380 هزار نفر

در روزهایی که اوضاع کار چندان مناسب نیست، چه خبری بهتر از اینکه کار 380هزار نفر تثبیت شده است؟ اینطور که کریم یاوری- مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- به تازگی اعلام کرده، با حمایت از هزار و 800بنگاه تولیدی، امنیت شغلی 380هزار نیروی کار تامین شده است. این راهکارهای حمایتی در زمینه‌های بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی بوده است.

استقبال تبریزی‌ها از افغان‌ها

در حاشیه برگزاری فینال فوتسال زیر 20سال جام ملت‌های آسیا بین ژاپن و افغانستان در شهر تبریز، شایعه شده بود که از ورود افغانستانی‌ها به شهر و متعاقبا ورزشگاه تبریز جلوگیری خواهد شد اما تبریزی‌ها با استقبال خیلی خوب‌شان از مهاجران افغان حسابی گل کاشتند. مردم تبریز با بنرهای «برادران افغانستانی به شهر تبریز خوش آمدید» به ورزشگاه رفتند و از مهاجران افغان کشورمان حمایت کردند.

کاهش آمار طلاق در شهرستان شوط

این هفته از استان آذربایجان غربی هم خبر رسید که با پیشنهاد امام‌جمعه شهرستان شوط و مشارکت اهالی و معتمدان این شهرستان، به خانواده‌هایی که درگیر مشکلات اقتصادی بودند وام‌های خوداشتغالی اعطا شد. جالب اینکه با اجرای این طرح، آمار طلاق این شهرستان از 128مورد به 12مورد کاهش پیدا کرد!

غفور و معروف در صدر بهترین‌ها

خبر ورزشی دیگری که این هفته به گوش‌مان رسید و حالمان را خوب کرد، باز هم از دنیای والیبال بود. با پایان یافتن دور مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، برترین‌های این دوره از رقابت‌ها مشخص شدند که در این میان امیر غفور، برترین اسپکر و دومین بازیکن امتیازآور این دور شد و سعید معروف، در جایگاه بهترین پاسور قرار گرفت.

صرفه‌جویی در کاغذ این‌بار با پایان‌نامه‌ها

وزارت علوم این هفته یک طرح جالب را کلید زد و آن هم ممنوعیت چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و گزارش‌های درسی در همه مقاطع و رشته‌ها بود. اینطور که از این وزارتخانه خبر رسیده از سال تحصیلی آینده تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی باید نسبت به حذف چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها و گزارش‌های علمی و درسی و حتی تکالیف آموزشی رایج در همه مقاطع و رشته‌ها اقدام کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید