• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 17 بهمن 1396
کد مطلب : 6362
+
-

حاشیه‌سازی برای سخنان رئیس شورای شهر تهران

 

سخنان روز یکشنبه گذشته محسن هاشمی در مورد شرایط موجود جامعه آنجا که از مسئولان خواست تا صدای اعتراض مردم را بشنوند از سوی بعضی رسانه‌ها با حاشیه‌سازی‌‌های بسیاری مواجه و به‌گونه‌ای القا شد که این سخنان نشان از اختلاف بین شهرداری و شورای شهر تهران دارد.

اداره کل ارتباطات و بین‌الملل شورای شهر تهران، اخباری را که در روزهای گذشته به نقل از محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران منتشر شده بود، تکذیب کرد. در این زمینه خبرهایی با عنوان‌هایی مانند: تهرانی‌ها از شهرداری راضی نیستند، حمله شدید محسن هاشمی به شهردار تهران در جلسه علنی شورا و... منتشر شده بود.

روابط عمومی شورای شهرتهران، ‌ری و تجریش سخنان محسن هاشمی در مورد انتظارات مردم از مسئولین و شنیدن صدای اعتراض آنها را که پیش از دستور جلسه چهل و سوم شورای شهر تهران مطرح شده بود، بدین شرح اعلام کرد:

انتظارات مردم از جمهوری اسلامی و انقلابی که با هزینه‌های فراوان و تقدیم صدها هزار شهید به ثمر نشسته وحفظ شده، با عملکرد فعلی سه قوه وسایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول فاصله و شکاف عمیقی دارد.

به جای اینکه یکدیگر را متهم کرده و اعتراضات مردم و مشکلات و نارضایتی آنان را همانند سایر مسائل به موضوع مناقشه سیاسی تبدیل کنیم، بهتر است آن را بشنویم و هر شخص، گروه یا دستگاه و نهادی، قصور و تقصیر خود را در رقم زدن وضع موجود بپذیرد. تزریق ناامیدی وتنش به جامعه، نه‌تنها دوای درد آن نیست بلکه به جای آنکه مرهم و مسکنی بر این زخم عمیق وکهنه باشد نمک پاشیدن بر آن است.

اکنون دهه چهارم انقلاب به پایان رسیده است، انتظار مردم از ما مسئولان، پرهیز از برگزاری جشن‌ها و مراسم پرهزینه و تشریفاتی و بازگشت به شعارها و روحیات ابتدای انقلاب است که پیوند عمیقی میان مردم و مسئولان  وجود داشت.

صدای مردم را بشنویم، قبل از آنکه برای شنیدن دیر شده باشد و اصلاح و خدمت صادقانه وخالصانه را شتاب ببخشیم، قبل از آنکه اینگونه اقدامات دیگر اثرگذار نباشد.

امروز همه حوزه‌های عمومی، از شرایط اقتصادی وبی ثباتی قیمت ارز تا وضعیت قضایی، عملکرد قوه مقننه و نهادهای فرهنگی واجتماعی با نارضایتی مردم مواجه است.

دراین زمینه حوزه مدیریت شهری نیز خالی از اشکال و ضعف نیست و باید معترف بود در 6‌ماه سپری شده از دوره مسئولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده است و آنگونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید