• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 17 بهمن 1396
کد مطلب : 6344
+
-

تراکم ساختمان‌های پرخطر در 4منطقه تهران

در ماه‌های گذشته شهرداری‌های مناطق 22گانه در مجموع 6هزار و 780مورد تذکر کتبی به ساختمان‌های ناامن ارسال کرده‌اند و از مالکان خواسته‌اند تا نسبت به ایمن‌سازی‌ ملک خود اقدام کنند.  براساس آمارهای آتش‌نشانی هم‌اکنون مناطق 15، 12، 20 و یک به‌ترتیب بیشترین تعداد ساختمان‌های پرخطر را دارند و پراکندگی ساختمان‌های بلندمرتبه پرخطر در منطقه‌یک بیشتر از سایر مناطق است.

به گزارش شهرنوشت،‌معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت براساس بند14 ماده55 قانون، شهرداری تنها موظف است موارد خطر را به مالکان ساختمان اعلام کند. درصورتی‌که مالک حضور نداشته باشد یا شرایط بحرانی باشد، شهرداری به موضوع وارد می‌شود و اقدامات مربوط به ایمن‌سازی‌ را انجام می‌دهد.  محمدمهدی حجت در ادامه سخنانش گفت که اطلاعات ما در مورد برخی از برج‌ها محدود است به این معنی که در مورد نوع اسکلت و اینکه ملک چه زمانی ساخته شده است، اطلاعات کامل نداریم. دلیل این امر هم آن است که مجری، البته نه مجری روی کاغذ که مجری واقعی، باید شناسنامه ساختمان را تهیه می‌کرد اما از آنجا که تاکنون این موضوع الزامی نبود، طرح عملیاتی نشده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به الزام تهیه شناسنامه ساختمان اقدام می‌کرد، اظهار داشت: با وجود اینکه شهرداری در این خصوص وظیفه قانونی بر عهده ندارد، با احصای ساختمان‌های ناامن و ارسال تذکر کتبی به آنها در تلاش هستیم تا نخستین گام‌ها را برای تهیه شناسنامه ساختمان برداریم. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پایان در پاسخ به سؤالی در مورد آخرین وضعیت ساخت پلاسکوی جدید گفت: همانطور که پیش‌تر اعلام شد درصورت ارائه اسناد و مدارک ملک و انجام کارهای مقدماتی، شهرداری این آمادگی را دارد تا در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز ساخت اقدام کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید