• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63420
+
-

70 درصد ظرفیت قطعه‌سازی بلااستفاده است

رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی گفت: خودروسازان خراسان رضوی هم‌اکنون تنها ۳۰ درصد از ظرفیت خود استفاده می‌کنند و ۷۰ درصد ظرفیت آنها بلااستفاده مانده است. به گزارش تسنیم «محمد مهدی شکورزاده» اظهار کرد: عمده مشکلی که قطعه‌سازان اکنون با آن دست به گریبان هستند، تامین مالی نشدن است، چراکه خودروساز هیچ نقدینگی را به سیستم قطعه‌ساز وارد نمی‌کند. وی بیان کرد: سابق بر این ما می‌توانستیم خرید اعتباری داشته باشیم اما حالا باید همه چیز را نقد بخریم و با قیمت 5 برابر که خود این مساله تامین مواد اولیه را با چالش روبه‌رو کرده است. رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی ادامه داد: دائما جلساتی با خودروسازان برگزار می‌شود اما اقدام عملی انجام نمی‌شود. هر روز یک‌سری مباحث مطرح می‌شود که راستش من از آنها سر درنمی‌آورم و ما تولیدکنندگان مستاصل شده‌ایم. 

شکورزاده با بیان این‌که در حوزه قطعه‌سازی نیروی انسانی اهمیت بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: کارگر آنها باید آموزش‌های زیادی را ببیند و هزینه زیادی برایش شود به همین علت نمی‌توان آن را به‌راحتی تعدیل کرد، به همین علت هزینه سربار برای واحدها افزایش می‌یابد و کاری هم برای آن نمی‌توان انجام داد. وی تعداد واحدهای فعال قطعه‌سازی در خراسان رضوی را 75 عدد اعلام کرد و افزود: ما در این حوزه تعطیلی نداشته‌ایم اما متوسط میزان ظرفیتی که واحدها با آن فعالیت می‌کنند 30 درصد است. 

رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی با اعلام این‌که واحدهای قطعه‌سازی امسال کاهش نیرو نداشته‌اند، تصریح کرد: علت این مساله این است که ‌اکنون تنها نیروهای ستادی و مهندسی در شرکت‌ها باقی مانده‌اند و همان‌طور که گفته شد نمی‌توان آنها را تعدیل کرد. به عنوان مثال باید گفت شما اگر هزار تومان هم فروش داشته باشید باز هم باید حسابدار استخدام کنید و اگر حتی انبار خالی باشد باز هم باید انباردار داشته باشید، در نتیجه تعدیل نیرویی از ابتدای امسال رخ نداده، هرچه تعدیل بود سال‌های قبل صورت گرفته و بدنه‌ نیروی انسانی آن چنانی برای شرکت‌ها باقی نمانده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید