• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63418
+
-

اجرای طرح آبخیزداری در گرمسار

ساخت بند سنگ و ملات به عنوان یکی از طرح‌های آبخیزداری با حجم 3316 متر مکعب با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی شامگاه در چندآب گرمسار با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور کلنگ زنی شد.
به گزارش ایرنا، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در حاشیه این مراسم گفت: برای ساخت بند سنگ و ملات در چندآب گرمسار، حدود ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برآورد شده است.

«فرهاد عبدالشاه» ادامه داد: امسال از محل صندوق توسعه ملی در مرحله اول، ۱۶۴ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوضه از استان سمنان اختصاص یافت.
وی اظهار کرد: اکنون عملیات اجرایی احداث حدود ۶۰ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری شامل بند سنگ و ملات، بند خاکی و گابیونی در مرحله اول تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی شروع شده و بند سنگ و ملات در چنداب گرمسار نمونه‌ای از این طرح هاست.

عبدالشاه بیان کرد: امسال از محل اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی در مرحله اول، ساخت ۱۳۶ سازه بند سنگ و ملات با حجم ۵۲ هزار مترمکعب، ۱۰ سازه گابیونی با حجم ۹۰۰ متر مکعب و ۲ سازه بندخاکی با حجم ۱۵ هزار متر مکعب شروع شده است.
وی اضافه کرد: در مرحله دوم تا سقف ۴۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح آبخیزداری به استان سمنان تخصیص می‌یابد و با تخصیص این اعتبار در مرحله دوم، عملیات اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوضه آبخیز دیگر که دارای طرح مطالعاتی است، آغاز می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری نقش مهمی در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ و احیای پوشش گیاهی دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید