• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63391
+
-

مشکل آب روستاهای قشم حل می‌شود

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان: حل مشکل آب شرب غرب جزیره، منوط به واگذاری زمین از سوی سازمان منطقه آزاد برای احداث آب‌شیرین‌کن است

آب
مشکل آب روستاهای قشم حل می‌شود

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: مشکل آب روستاهای غرب قشم با ورود ایستگاه پمپاژ آب شرب گوران به مدار تا پایان هفته جاری حل می‌شود.

به گزارش فارس «خلیل یکتاپرست» در سومین نشست شورای ادرای شهرستان قشم، گفت: مشکل آب روستاهای غرب قشم با ورود ایستگاه پمپاژ آب شرب گوران به مدار تا پایان هفته جاری حل می‌شود. 

وی با اشاره به تولید ۲۱ هزار متر مکعب آب در 5 سایت آب‌شیرین‌کن شهرستان قشم افزود: میزان آب تولید 2 برابر سرانه مصرف این شهرستان است و برداشت بی‌رویه آب از سوی برخی روستاییان از مهم‌ترین عوامل مواجهه با کمبود است. 

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بیان کرد: این شرکت، آب تولیدی از سوی سرمایه‌گذاران را به قیمت ۲۰ میلیارد ریال به صورت تضمینی می‌خرد و در ازای آن فقط یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از روستاییان دریافت می‌کند. 

یکتاپرست ادامه داد: بر اساس مستندات موجود، این شرکت از سال ۱۳۹۶ برای احداث آب‌شیرین‌کن و حل مشکل آب شرب غرب جزیره از سازمان منطقه آزاد درخواست زمین دارد که تاکنون همکاری در این زمینه انجام نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: شرکت آبفار هرمزگان آمادگی دارد در صورت توافق حتی هزینه خرید زمین را نیز پرداخت کند. واگذاری زمین مورد نیاز می‌تواند مشکل تامین آب روستاهای غرب جزیره را کاملا برطرف کند. 

روستاهای باسعیدو، مردای، گوری، درکو، کانی و دوستکو شهرستان قشم با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند. آب لوله‌کشی این روستاها هر ۴۰ الی ۵۰ روز یک بار در اختیار این روستاها قرار می‌گیرد که پاسخ‌گوی نیاز اهالی نیست. 

تانکرهای آب نیز با کرایه حمل به مبلغ ۶۰ الی ۷۰ هزار تومان به تأمین آب شرب مشغول هستند که جمع کثیری از ساکنان این مناطق توانایی خرید را ندارند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید