• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63134
+
-

مشکل آلایندگی ۵ واحد فولادی در یزد رفع شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یزد از رفع ۸۰ درصد از مشکل آلایندگی 5 واحد فولادی بزرگ در استان یزد خبر داد.
«نیره پورملائی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به موضوع آلایندگی صنایع در استان یزد اظهار کرد: کار محیط‌زیست در برخورد با صنایع آلاینده بسیار دشوار است اما اقداماتی که باید در این حوزه انجام می‌شد، با جدیت مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: گشت‌های شبانه‌، بازرسی واحدها، رصد فیلترها و … از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش آلایندگی صنایع در استان یزد به طور مستمر در حال انجام است.
پورملائی تصریح کرد: اگر بخواهیم در این حوزه استانداردها را به طور کامل لحاظ کنیم، باید ۸۰ درصد از صنایع فعلی استان را تعطیل کنیم.

مدیرکل محیط‌زیست استان یزد تاکید کرد: اقدامات ما در این زمینه اصلاحی است زیرا معتقدیم پلمب راه‌حل نهایی نیست زیرا به طور قطع تعطیلی یک واحد صنعتی، تبعات اقتصادی و اجتماعی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
وی عنوان کرد: به دنبال اقدامات اصلاحی محیط زیست، 2 واحد فولادی که هیچ فیلتری برای کاهش آلایندگی هوا نداشتند، اصلاح شدند.

پورملائی با تاکید بر این‌که امروز به موفقیت‌های بزرگی در حوزه کاهش آلایندگی صنایع دست یافته‌ایم، خاطرنشان کرد: تاکنون با پیگیری‌های مستمر محیط زیست، ۸۰ درصد آلودگی‌های 5 واحد فولادی در استان یزد رفع شده و امیدواریم بتوانیم به سرعت در سایر واحدهای صنعتی نیز به این موفقیت دست پیدا کنیم.

وی در مورد سنجش آلودگی هوا در یزد نیز بیان کرد: پیش از این در یزد تنها یک نمایشگر آلودگی هوا در یزد وجود داشت که آن هم با مشکلاتی مواجه بود اما اکنون 5 تابلوی نشانگر وضعیت هوا در سطح استان فعال است و اگر محدودیت‌های اعتباری اجازه دهد، تابلوهای دیگری نیز در سطح استان راه‌اندازی خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید