• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 63019
+
-

اجرای طرح پرورش شترمرغ در سمنان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: بزرگ‌ترین طرح پرورش شترمرغ استان سمنان در شهرستان سرخه با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. به گزارش ایرنا، «فاطمه سعیدی» افزود: برای ادامه کار و تکمیل ساخت بزرگ‌ترین طرح پرورش شترمرغ استان سمنان ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده و برای دریافت این تسهیلات، بهره‌بردار به بانک معرفی شده است.

وی با بیان این‌که اجرای بزرگ‌ترین طرح پرورش شترمرغ در استان سمنان نقشی موثر در رونق تولید و اشتغال‌زایی دارد افزود: جهاد کشاورزی از طرح‌های اشتغالزا و کمک‌کننده به تولید حمایت می‌کند. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه با بیان این‌که عملیات اجرایی بزرگ‌ترین واحد پرورش شترمرغ استان سمنان در سرخه از سال گذشته آغاز شده است افزود: این طرح در وسعت ۳۲ هکتار و با اشتغال‌زایی برای ۱۵ نفر برنامه‌‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از واحد پرورش شترمرغ در شهرستان سرخه، محصولاتی مانند گوشت، روغن، چرم و پر شترمرغ تولید می‌شود. سعیدی گفت: ظرفیت کل تولید این واحد پرورش شترمرغ در مجموع 8600 قطعه است که از این تعداد 8 هزار قطعه پرواری و ۶۰۰ قطعه نیز مولد است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه، میزان تولید گوشت شترمرغ این واحد تولیدی را ۲۸۰ تن در دوره ۹ تا ۱۰ ماهه عنوان کرد و گفت: تولید جوجه شترمرغ نیز 8 هزار قطعه در سال است.

این خبر را به اشتراک بگذارید