• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62948
+
-

شرکت‌های هواپیمایی خوش‌قول شدند

با وجود افزایش2.7درصدی پروازهای داخلی، تعداد پروازهای دارای تأخیر 2.1درصد کمتر شد

حمل‌ونقل
شرکت‌های هواپیمایی خوش‌قول شدند


آمارهای منتشر شده از وضع پروازهای داخلی در 2ماه امسال نشان می‌دهد ایرلاین‌های ایرانی توانسته‌اند عملکرد خود را اندکی بهبود ببخشند و کمی خوش‌قول‌تر شوند. طبق اطلاعات منتشر شده سازمان هواپیمایی کشوری، 16ایرلاین ایرانی در فروردین و اردیبهشت امسال جمعا ۱۰ هزار و ۲۱۰ سورتی پرواز انجام داده‌اند که 27.6درصد از آنها با تأخیر مواجه بوده است.

به گزارش همشهری، نکته قابل‌توجه در عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در 2ماه امسال این است که با وجود ترافیک سنگین فروردین به مناسبت تعطیلات نوروزی، تعداد پروازهای این‌ماه 2.7درصد (معادل 144سورتی پرواز) از تعداد پروازهای اردیبهشت کمتر است و همزمان باوجود افزایش تعداد پروازها در اردیبهشت، تعداد پروازهای دارای تأخیر در این‌ماه 2.1درصد کمتر شده است. به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی افزایش تعداد پروازها در اردیبهشت، افت قابل‌توجه استقبال از سفر هوایی در نیمه دوم فروردین باشد.

بررسی آمارها نشان می‌دهد در 2‌ماه امسال، از مجموع ۱۰ هزار و ۲۱۹ سورتی پرواز برگزار شده به مقاصد داخلی، ۲ هزار و ۸۱۴ سورتی پرواز معادل 27.6درصد از کل پروازها، با تأخیر انجام شده است. در فروردین‌ماه از نظر درصد پروازهای با تأخیر هر ایرلاین نسبت به کل پروازهای انجام شده آن ایرلاین، شرکت هواپیمایی تابان رکورددار تأخیر بوده و 48درصد از پروازهای آن با تأخیر برگزار شده است. در اردیبهشت اما، وضعیت همه شرکت‌های هواپیمایی نسبت به‌ماه قبل بهبود یافته و گرچه شرکت آتا ایر رکورددار بیشترین تأخیر شده و 34درصد از پروازها را با تأخیر انجام داده اما بازهم فاصله آن تا ایرلاین رکورددار تخفیف در فروردین‌ماه چشمگیر بوده است.

ایرلاین‌های پرمسافر
طبق آمارهای منتشر شده، در 2ماه امسال به‌ترتیب شرکت‌های آسمان، ماهان و ایران‌ایر بیشترین تعداد پروازهای داخلی را انجام داده‌اند و درمجموع 39.6درصد از کل پروازهای انجام شده توسط این 3ایرلاین انجام شده است. در این میان ازنظر وقت‌شناسی شرکت ماهان وضعیت بهتری داشته و در 2ماه 81.4درصد از مجموع پروازهای خود را بدون تأخیر برگزار کرده؛ درحالی‌که شرکت آسمان 71.8درصد و شرکت ایران‌ایر 67درصد از مجموع پروازهای خود در 2‌ماه امسال را بدون تأخیر انجام داده‌اند.

براساس این آمارها از میان 3‌ایرلاین پر پرواز کشور، درصد تأخیر پروازهای 2 ایرلاین آسمان و ایران‌ایر از میانگین تأخیر کل ایرلاین‌ها بیشتر بوده است؛ در شرایطی که میانگین تأخیر کل پروازها 27.6درصد بوده، ایرلاین آسمان 28.2درصد و ایران‌ایر 33درصد از پروازهای خود را با تأخیر برگزار کرده‌اند.

تأخیر 31.8درصد پروازها در فروردین
براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری در فروردین امسال ۱۶ شرکت هواپیمایی ایرانی مجموعا ۵ هزار و ۳۳ سورتی پرواز انجام داده‌اند که ۳۱.۸ درصد از مجموع این پروازها معادل ۱۶۰۰ سورتی پرواز با تأخیر انجام شده است. در این‌ماه بیشترین میزان تأخیرهای پروازی انجام شده نسبت به کل تعداد پروازهای داخلی هر شرکت به تابان تعلق دارد که از مجموع 195پرواز داخلی 101سورتی پرواز معادل 52درصد به‌موقع و 94پرواز معادل 48درصد را با تأخیر انجام داده است. در مقابل کمترین میزان تأخیرهای پروازی داخلی در فروردین‌ماه به هواپیمایی معراج تعلق داشته که از مجموع ۸۸ پرواز داخلی، ۸۰‌سورتی پرواز معادل ۹۱‌درصد را به‌موقع و ۸ پرواز معادل ۹ درصد را با تأخیر برگزار کرده است. در این‌ماه 15درصد از کل پروازها را شرکت هواپیمایی آسمان انجام داده که 34درصد از کل آنها با تأخیر همراه بوده است.

  کاهش تأخیر پروازها در اردیبهشت
براساس آمارها، در اردیبهشت امسال ۵ هزار و ۱۷۷ سورتی پرواز داخلی در ایرلاین‌های ایرانی انجام شده که ۱۵۳۵ پرواز معادل ۲۹.۷ درصد از کل آنها با تأخیر برگزار شده است. تأخیرهای پروازی در اردیبهشت نسبت به فروردین‌ماه ۲.۱ درصد کمتر شده درحالی‌که تعداد پروازهای اردیبهشت ۹۸ نسبت به فروردین امسال ۱۴۴ سورتی پرواز معادل ۲.۷ درصد بیشتر شده است. در این‌ماه بیشترین میزان تأخیرهای پروازی نسبت به تعداد پروازهای داخلی یک شرکت به هواپیمایی آتا ایر تعلق داشت که از مجموع ۴۶۱ پرواز داخلی این شرکت ۱۵۵ سورتی پرواز معادل ۳۴ درصد را با تأخیر برگزار کرده است. در این‌ماه کمترین میزان تأخیر به شرکت هواپیمایی ساها اختصاص داشته که از ۷۱ پرواز داخلی ۶ پرواز معادل ۸ درصد را با تأخیر انجام داده است. در اردیبهشت‌ماه بازهم شرکت هواپیمایی آسمان ۱۴ درصد از کل پروازهای داخلی کشور را به‌خود اختصاص داده و از مجموع 738سورتی پرواز، 166پرواز معادل 22درصد از کل پروازها را با تأخیر برگزار کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید