• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62833
+
-

برگزاری یازدهمین جشنواره مطبوعات در اصفهان

مدیر خانه مطبوعات اصفهان از برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری یازدهمین جشنواره مطبوعات اصفهان خبر داد.
به گزارش ایسنا، «امیراحمد زندآور» در مراسم یادبود استاد «امیرقلی امینی» که در بنیاد فرهنگی امیرقلی امینی برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش مطبوعات در توسعه فرهنگی جامعه گفت: در چند سال اخیر ادارات مختلفی مثل شهرداری، اداره ارشاد و خانه مطبوعات اصفهان، درصدد تجلیل و قدردانی از زحمات بزرگان عرصه مطبوعات بوده‌اند زیرا امروز، هر آنچه داریم از آن بزرگان داریم. 

وی با تأکید بر ضرورت قدردانی از بزرگان عرصه مطبوعات و رسانه ادامه داد: برگزاری آیین نکوداشت برای بزرگان مطبوعات و رسانه، یکی از هدف‌ها و برنامه‌هایی است که در شهرداری، اداره ارشاد، خانه مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و... به طور جدی دنبال می‌شود. 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان، با گلایه از این‌که خانه تاریخی مرحوم استاد امیرقلی امینی در این چند سال اخیر در دسترس اصحاب رسانه نبوده گفت: خوشبختانه سال گذشته به دستور شهردار اصفهان این ساختمان در اختیار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران قرار گرفت و هم‌اکنون نیاز به بازسازی و مرمت دارد. 

مدیرخانه مطبوعات اصفهان با اشاره به هزینه مرمت خانه امینی تصریح کرد: شهرداری، مبلغی بالغ ‌بر 200 تا 300 میلیون تومان را برای بازسازی این خانه برآورد کرده و قرار است مقداری از این مبلغ در قالب اعتباری از ردیف بودجه شهرداری منطقه یک تأمین شود.

وی افزود: به دلیل آغاز مرحله مرمت، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اصفهان باید به مدت یک‌سال مکانی که در خانه به آنها اختصاص‌یافته بود را تخلیه کند. همچنین طبق دستور شهردار اصفهان به اداره بازرسی قرار است باغ‌موزه اصحاب قلم نیز در این مکان تأسیس شود. 

زندآور با تأکید بر وجود همدلی در بین اصحاب رسانه استان  ، گفت: درصددیم یازدهمین جشنواره مطبوعات اصفهان را برگزار کنیم. برنامه‌ریزی‌ها تا مرحله تنظیم فراخوان پیش رفته و قرار است با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خانه مطبوعات اصفهان، برنامه‌ای را نیز به مناسبت روز خبرنگار برگزار کنند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان، با اعلام این‌که اصفهان، عضو کمیته رسانه در شهرهای خلاق جهان است، خاطر نشان کرد: 180 شهر از 72 کشور دنیا عضو شبکه شهرهای خلاق هستند که اصفهان نیز یکی از آن‌هاست. کمیته‌هایی برای شهرهای عضو این شبکه در نظر گرفته ‌شده که یکی از آنها کمیته رسانه است، اصفهان در این کمیته نیز عضویت دارد.
مدیر خانه مطبوعات اصفهان، عضویت اصفهان در کمیته رسانه شهرهای خلاق جهان را فرصتی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه رسانه‌ای این شهر دانست و گفت: به دنبال این هستیم که ظرفیت رسانه‌ای و آثار بزرگان این عرصه، مثل استاد امینی را به سایر مردم دنیا معرفی کنیم و بستری برای این مهم به وجود آوریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید