• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62776
+
-

تکمیل طرح‌های آموزشی تا مهر 98

آموزش
تکمیل طرح‌های آموزشی تا مهر 98

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: برنامه‌های پروژه ملی مهر ۹۸ با جدیت در کارگروه‌های مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد تا زیرساخت‌های آموزشی و تربیتی برای سال تحصیلی جدید در استان آماده شود.
به گزارش ایرنا «سالار قاسمی» اظهار کرد: فرایند پروژه مهر ۹۸ با هدف تمهید مقدمات لازم برای شروع باشکوه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان کلید خورده است.

وی بیان کرد: پروژه مهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سالانه این اداره کل در البرز را تشکیل می‌دهد که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی در این استان داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان این‌که کیفیت‌بخشی، ارتقای عدالت آموزشی و تلاش برای تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس، از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای این طرح ملی است، عنوان کرد: باید به محور کیفیت‌بخشی آموزشی و ساماندهی نیروی انسانی در این طرح توجه ویژه‌ای کرد.

قاسمی یادآور شد: البرز همواره با رشد جمعیت دانش‌آموزی به دلیل مهاجرت همراه است؛ پس باید برنامه‌‌ریزی لازم در زمینه تأمین فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در استان در اولویت کاری پروژه مهر قرار گیرد.
وی تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام تا مهر ۹۸ را به دلیل نیاز به کلاس‌های درس به‌ویژه در مناطق پرجمعیت استان ضروری دانست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این کارگروه را بررسی ساخت و تعمیرات اساسی واحدهای آموزشی ویژه اتباع عنوان کرد.
«مراد مالمیر» افزود: با اعلام آمادگی مدیر کل اتباع استان برای ساخت 5 واحد آموزشی ویژه اتباع و تعمیرات اساسی 5 مدرسه مقرر شد رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان ظرف مدت یک هفته درخواست‌های خود را به صورت مکتوب ارائه دهند. وی با بیان این‌که استان البرز میزبان جمعیت زیادی از اتباع خارجی و از جمله اتباع افغان است گفت: این مدارس با هدف ایجاد زیرساخت‌های آموزشی مناسب برای اتباع احداث می‌شوند.

وی تصریح کرد: بررسی فضاهای آموزشی در دست ساخت توسط نوسازی از دیگر موارد مهم مطرح‌شده در این کارگروه است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز هم عنوان کرد: خرید تجهیزات آموزشی توسط اداره کل نوسازی و نحوه توزیع آن در مدارس از برنامه‌های مورد پیگیری در این اداره کل است.
«محمد دلاوریان» خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش البرز با کمبود فضای آموزشی مواجه است که در کنار تخصیص اعتبارات دولتی نیاز به حمایت و مشارکت مردم داریم. وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا مهر ۹۸ مدارسی که مراحل تکمیل شدن را سپری می‌کنند آماده کنیم.
دلاوریان عنوان کرد: سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس نیز از دیگر موارد پیگیری اداره کل نوسازی البرز تا مهر ۹۸ است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید