• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62496
+
-

خطر بیخ گوش 6 منطقه مسجدسلیمان

6 منطقه شهری مسجدسلیمان شامل نمره هشت، نمره یک، کوی نفت‌خیز، پشت برج، نفتون و سی‌برنج در مناطق آلوده به نفت و گاز قرار دارند و سال‌هاست که وعده جابه‌جایی آنها داده می‌شود

خطر بیخ گوش 6 منطقه مسجدسلیمان

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرستان مسجدسلیمان گفت: 6 منطقه با وسعت ۳۰۰‌هکتار و ۵ هزار خانوار جمعیت در مناطق آلوده به نفت وگاز قرار دارند که سلامت ساکنان را در معرض خطر قرار داده است. «وحید زمانی حموله» در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار کرد: تعداد چاه‌های نفت وگاز موجود در محدوده شهری مسجدسلیمان بیش از 349 حلقه است.متاسفانه تعداد زیادی از این چاه‌ها در مدارس و منازل مسکونی قرار دارند که سلامت ساکنان را تهدید می‌کنند‌.

وی افزود: میانگین شعاع قرارگیری این تعداد چاه در محدوده شهری بین 100 تا 400 متر است که در صورت جانمایی چاه‌های موجود روی نقشه شهرستان، 63 درصد از مساحت مسجد سلیمان را حریم چاه‌های نفت وگاز دربر می‌گیرد. نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان گفت: شش محله‌ نمره هشت، نمره یک، کوی نفت‌خیز، پشت برج، نفتون و سی‌برنج از مناطقی هستند که بیشترین تعداد چاه‌های نفت وگاز را در خود دارند.

وی به موضوع جابه‌جایی محلات آلوده به نفت و گاز اشاره و بیان کرد: علی‌رغم پیگیری این موضوع از سوی مسئولان شهرستان در سال 91، متاسفانه تاکنون بخش‌های زیادی از این مناطق تخلیه نشده‌اند. زمانی ظرفیت شهرک در نظر گرفته شده برای جابه‌جایی ساکنان این مناطق را 1400 واحد در شهرک ولیعصر اعلام کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، از 6 منطقه آلوده در این شهر 3 محله کوی نفت‌خیز، پشت‌ برج و سی‌برنج به عنوان مناطق ناامن که آلودگی آنها نسبت به دیگر مناطق بیشتر است، در اولویت اول جابه‌جایی قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید