• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62493
+
-

راه گشایید که مهمان آمد

خبر نخست
راه گشایید که مهمان آمد

روز گذشته استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری میزبان شهدای دفاع مقدس بودند و مردم شهیدپرور این استان‌ها فرزندان شهید خویش را تا آرامگاه ابدی بدرقه کردند.


اصفهان، میزبان ۱۱ تن از یاران خرازی

به گزارش مهر، روز گذشته مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) اصفهان میزبان یاران شهید خرازی بود؛ ۱۱ شهید دفاع مقدس به دیارشان آمدند تا بار دیگر حال و هوای روزهای پرشکوه آن دوران را در شهر زنده کنند.
8 نفر از این شهدا شناسایی شده و 3 شهید نیز گمنام بودند که از این 8 شهید، یک نفر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک نفر از ارتش و ۶ نفر دیگر از رزمندگان بسیجی بودند.

برخی شهدای برای تشییع و وداع به شهرستان‌های استان رهسپار شدند. شهدای اصفهان به همراه شهدای گمنام بر روی دوش سیل جمعیت مردم سیاه‌پوش با فریادهای «یاحسین شهید(ع)» و «یا زهرا(س)» به سمت گلستان شهدای اصفهان رفتند.
یکی از شهدای گمنام در مقر لشکر نجف اشرف در نجف‌آباد، شهید دیگر در آمادگاه و مرکز پشتیبانی شهید خرازی در حومه شاهین شهر و آخرین شهید گمنام در محل پادگان گروه ۴۰ مهندسی صاحب‌الزمان(عج) در حومه سپاهان‌شهر و شهدای اصفهان نیز در گلستان شهدا به خاک سپرده ‌شدند.


تشییع پیکر مطهر 6 شهید در بام ایران

پیکر مطهر 6 شهید چهارمحال و بختیاری نیز با حضور گسترده مردم تشییع شد. مردم استان از ابتدای صبح در چهارراه بازار شهرکرد حضور یافتند و پیکر این 6 شهید استان را با حضور خانواده شهدا و مسئولانی استانی تشییع کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در حاشیه برگزاری مراسم تشییع اظهار کرد: این شهدا 4 شهید گمنام و 2 شهید تازه تفحص شده بودند.
«منوچهر ذوالفقاری» گفت: پیکر شهید «رشید رضایی جوانمردی» پس از مراسم تشییع برای خاکسپاری به لردگان و پیکر شهید «سید حسن سیدین» نیز به بروجن منتقل می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید