• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 6 تیر 1398
کد مطلب : 62339
+
-

خبر‌های خوب هفته





بازگشت  به زندگی مشترک
معاون بهزیستی مازندران با اعلام یک خبر خیلی خوب گفت: «در 5سال اخیر از طلاق توافقی بیش از 7هزار زوج جلوگیری به عمل آمده و این افراد به زندگی مشترک‌شان برگشته‌اند». چنان که وحیدحسین‌زاده گفته در مدت این 5سال، اورژانس اجتماعی و مراکز مشاوره بهزیستی با ارائه مشاوره‌های لازم به زوج‌های در آستانه جدایی، میان آنها سازش برقرار کرده و موفق شده آنها را به زندگی مشترک‌شان برگرداند.




رشد 60 برابری پیوند عضو
خبر خوب دیگری که این هفته شنیدیم، ارتقای فرهنگ اهدای عضو در کشورمان بود. این ارتقای فرهنگ تا جایی بوده که رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت از رشد 60برابری پیوند عضو طی 15سال گذشته خبر داده است. به‌نظر می‌رسد اقدامات زیادی از سال‌ها پیش در فرهنگسازی اهدای عضو صورت گرفته است و حالا نتایج آن مشخص می‌شود.





والیبالیست‌ها می‌درخشند
تیم ملی والیبال کشورمان این هفته هم با 2برد برابر تیم‌های پرتغال و استرالیا و تنها یک شکست برابر تیم ملی فرانسه توانست عملکرد درخشانش در لیگ ملت‌های والیبال 2019را حفظ کند و برای نخستین بار در آستانه صعود به مرحله نهایی این لیگ معتبر قرار گیرد. والیبالیست‌های کشورمان از فردا تا روز یکشنبه در پلوودیف بلغارستان به مصاف صربستان، بلغارستان و آمریکا می‌روند.




وابستگی دارویی فقط 3درصد
«ابتدای انقلاب 25درصد از داروهای مورد نیاز را در داخل تامین می‌کردیم و امروز تولیدات ما به 97درصد از نیاز داخلی رسیده است.» این هم خبر خوش دیگری است که در هفته جاری وزیر بهداشت به مردم داده و گفته: «هم‌اکنون کشور ما فقط 3درصد وابستگی دارویی دارد». این در حالی است که به تازگی اعلام شده قرار است 20کشور جهان مشتری داروهای ما شوند.





سیل‌زدگان مازنی به خانه برگشتند
بازگشت 3هزار خانوار سیل‌زده مازنی به خانه‌هایشان خبر خوبی بود که این هفته حالمان را حسابی خوب کرد. چنان که مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفته، مرمت 3هزار واحد مسکونی خسارت دیده در جریان سیل اسفند 97 و فروردین 98 انجام شده و در این هفته خانواده‌های سیل‌زده بعد از هفته‌ها و ماه‌ها دوری از شهر و دیارشان، توانستند به خانه‌هایشان برگردند.






آزادی زندانیان غیرعمد
چه خبری بهتر از اینکه کمک‌های مردمی در ‌ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان غیرعمد به 84میلیارد تومان رسید؟ بله، مردم کشورمان در این‌ماه مبارک 313جشن گلریزان در شهرهای مختلف برگزار کردند که در این جشن‌ها مبلغی معادل 84میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع شد. در این میان خیرین استان‌های اصفهان، کرمان و آذربایجان شرقی بیشترین کمک را به آزادی زندانیان داشته‌اند.




مدال جهانی بسکتبال بانوان
این خبر خوب را هم شادی‌عبدالوند  ملی‌پوش بسکتبال کشورمان برایمان ساخت که با درخشش در جام‌جهانی بسکتبال هلند به نخستین دختری تبدیل شد که توانست در سطح جهانی مدال کسب کند. شادی خانم عبدالوند که در مسابقات مهارت‌های انفرادی آمستردام شرکت کرده بود، موفق شد بعد از بازیکنان تیم‌های قدرتمند فرانسه و ایتالیا روی سکوی سوم بایستد.





طراحی سامانه ثبت اموال مسئولان
بعد از خبر تصویب قانون رسیدگی به اموال مسئولان که هفته گذشته در همین بسته خبرهای خوب منتشر کردیم، حالا از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خبر رسیده که طراحی سامانه ثبت دارایی‌ها و اموال مسئولان در حال انجام است. قرار است این سامانه ظرف مدت 2‌ماه آینده راه‌اندازی شود تا مسئولان بتوانند به‌صورت خوداظهاری اموالشان را در این سامانه ثبت کنند.




10برابر شدن گردشگری سلامت
 خبر خوب دیگر این هفته افزایش 10برابری گردشگران سلامت خارجی در کشورمان بود. قائم‌مقام وزیر بهداشت در افتتاحیه دومین اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو گفته که هم‌اکنون با افزایش 10برابری گردشگران سلامت، سالانه 300هزار گردشگر خارجی برای مسائل درمانی‌شان به ایران سفر می‌کنند و از این طریق یک میلیارد و 200میلیون دلار عاید کشورمان می‌شود.





انفصال از خدمت قاضی‌های متخلف
در هفته‌ای که به روزهای آخرش رسیده، خبر انفصال از خدمت 60قاضی متخلف هم حسابی خبرساز و به یکی از خبرهای خوب این هفته تبدیل شد. ماجرا از این قرار است که در یک سال گذشته با رسیدگی به اتهامات 60قاضی متخلف در سراسر کشور، تمامی آنها از دستگاه قضایی انفصال پیدا کرده‌اند. این انفصال هم به‌صورت انفصال دائم از مشاغل قضایی و دولتی، انفصال از مشاغل قضایی یا بازخریدی بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید