• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62254
+
-

ماهیگیری یاد بدهیم


میناشکوریان|مدیر اداره امور بانوان شهرداری منطقه 8

یکی از اهداف اداره امور بانوان شهرداری مناطق، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای بانوان است که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است. باتوجه به اینکه بانوان زیر پوشش این اداره به گروه‌های مختلف بی‌سرپرست، بدسرپرست و بانوان مطلقه تقسیم‌بندی می‌شوند، شهرداری مناطق متناسب با شرایط آنها، ضمن آموزش، در مراکز کوثر نیز برای این افراد اشتغالزایی می‌کند. در حال حاضر منطقه8 هم در این زمینه فعال است و 5مرکز کارآفرینی کوثر دارد. «مینا شکوریان» مدیر اداره امور بانوان شهرداری منطقه8 دراین‌باره می‌گوید: «یکی از برنامه‌های شهرداری ایجاد اشتغال برای بانوان است و تلاش داریم بانوان را به فراگیری مهارت‌های مختلف تشویق کنیم تا با اراده و همت خودشان زمینه برای اشتغال ایجاد کنند و به قول معروف «ماهی ندهیم بلکه ماهیگیری یاد بدهیم» البته این موضوع جزو اهداف بلندمدت است.»

 آموزش، خودکفایی و بازاریابی

گروهی از بانوانی که در مراکز کوثر فعالیت می‌کنند بعد از مدتی به خودکفایی می‌رسند و مسیر کارشان تغییر می‌کند و با ایجاد کارگاه‌های تولیدی برای خودشان کسب و‌کاری راه می‌اندازند. شکوریان ادامه می‌دهد: ‌«تعداد افرادی که در مراکز کوثر فعالیت دارند، متغیر است اما درحال حاضر بیش از 80 بانو در 5 مرکز کوثر مشغول فعالیت هستند. البته در منطقه8 یک مرکز کوثر ویژه آقایان هم داریم که در زمینه مونتاژ کارهای چوبی فعالیت می‌کنند.» او می‌افزاید: «در مراکز کوثر ابتدا آموزش‌های لازم در رشته‌های مختلف هنری به افراد ارائه می‌شود و بعد به‌صورت عملی با نظارت مربی کارهای هنری تولید و در صورت رضایت مربی، فرد مشغول کار می‌شود. همچنین همزمان برای این افراد دوره‌های بازاریابی برگزار می‌کنند تا بدانند چگونه کالای تولیدی خود را بفروشند.»

 عرضه کالاهای تولیدی بانوان

افراد شاغل در مراکز کوثر در رشته‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند. مدیر اداره امور بانوان شهرداری منطقه8 دراین‌باره می‌گوید: «بانوان در رشته‌های مختلف خیاطی، ترمه‌دوزی، عروسک‌سازی، گلسازی و... فعالیت می‌کنند. عده‌ای از بانوان هم در منازل خود مشغول هستند و با تهیه مواد خوراکی مانند ترشی، مربا، لواشک، روبان‌دوزی، بافتنی، تهیه کیف‌های نمدی و وسایل تزیینی امرار معاش می‌کنند و البته زیر پوشش اداره امور بانوان هستند. همچنین هر ماه برای افراد شاغل در مراکز کوثر و افراد شاغل در منزل شرایطی فراهم می‌شود تا کارهای هنری و دستی خود را در نمایشگاه‌های دایر در بوستان‌ها و سراهای محله عرضه کنند و بفروشند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید