• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62132
+
-

اتمام حجت فرماندار فردیس با اداره‌های بدون نمایندگی

فرماندار فردیس با طرح این پرسش که به‌راستی چند سال دیگر باید بگذرد تا برخی ادارات کل البرز، فردیس را به عنوان یک شهرستان مستقل در استان بپذیرند، گفت: مایلم با بعضی از مدیران کل استان اتمام حجت کنم تا پایان سال مقدمات راه‌اندازی اداره تابعه خود در این شهرستان را فراهم کنند.

«ابوالفضل اینانلو» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: 6 سال در چنین روزهایی یعنی آخرین روزهای خرداد سال ۹۲ فردیس به عنوان ششمین شهرستان استان البرز رسمیت یافت و اکنون در حالی هفتمین سال ارتقای فردیس به شهرستان را آغاز می‌کنیم که به رقم مکاتبه‌ها و پیگیری‌های مستمر هنوز چندین مدیر کل استان نسبت به استقرار اداره‌های متبوع خود در این شهرستان اقدام نکرده‌اند.

وی مسکن و شهرسازی، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن، سازمان انتقال خون و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را از اداره‌های بدون نمایندگی در این شهرستان معرفی کرد و گفت: فردیس در حالی میزبان انبار نفت استان البرز است که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تاکنون زیرمجموعه خود را در این شهرستان تأسیس نکرده است.

فرماندار فردیس اظهار کرد: واقعیت این است که شهر پرجمعیت فردیس همواره در همه صحنه‌ها از جمله اهدای خون پیشگام بوده‌اند، اما سازمان انتقال خون کماکان در این شهرستان نمایندگی ندارد و مردم نوعدوست و شریف فردیس برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان امسال ناگزیر راهی کرج شدند.

اینانلو استقرار این اداره‌ها را مطالبه عمومی مردم شهرستان فردیس دانست و گفت: به نظر منطقی نیست که فردیس‌نشینان برای دسترسی به اداره راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن مجبور شوند فاصله پرترافیک فردیس تا کرج را طی کنند.

وی افزود: همانگونه که امام‌جمعه فردیس بارها بر استقلال آموزش و پرورش ‌این شهرستان تاکید کرده‌اند، اکنون فردیس میزبان بیش از ۹۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان کرج است، بنابراین چه محدودیت و معذوریتی وجود دارد که می‌تواند مانع استقلال آموزش و پرورش شهرستان فردیس شود؟
وی تاکید کرد: این در حالی است که با توجه به کمبود فضاهای آموزشی، تجهیزاتی و دیگر نیازهای آموزش و پرورش فردیس، استقلال این مهم‌ترین نهاد آموزشی در این شهرستان می‌تواند از بار مشکلات آموزش و پرورش کرج نیز بکاهد.

اینانلو ادامه داد: از طرفی مسئول اداره مستقل آموزش و پرورش فردیس هم می‌تواند برای رفع کاستی‌های آموزش و پرورش این شهرستان با همت و جدیت بیشتری اقدام به جذب کمک‌های مردمی و دیگر سازمان‌ها و نهادهای شهرستان فردیس کند. فرماندار فردیس گفت: فردیس با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت بعد از کرج مرکز البرز، دومین شهرستان پرجمعیت استان است، بنابراین از عموم مدیران کل استان به‌خصوص آنهایی که تاکنون در زمینه استقرار اداره تابعه خود در این شهرستان اقدام نکرده‌اند، انتظار می‌رود تا پایان سال پاسخگوی مطالبات مردم این شهرستان باشند. وی از استاندار که پیگیر مسائل مختلف استان از جمله موارد مربوط به شهرستان‌هاست، تقدیر و تشکر کرد و از او خواست دستور اکید برای استقرار همه اداره‌ها دولتی در شهرستان داده شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید