• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61938
+
-

ریزش آوار مرگ برسر 3مرد و یک زن

ریزش آوار مرگ برسر 3مرد و یک زن


ریزش آوار در 2حادثه جداگانه در وردآورد و اصفهان جان 4نفر را گرفت و موجب مصدومیت 2آتش‌نشان شد.
به گزارش همشهری، نخستین حادثه ساعت 10صبح دیروز در خیابان طالقانی منطقه وردآورد اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که به آتش‌نشانی خبر رسید یک ساختمان قدیمی که در کنار زمین گودبرداری شده قرار داشت فرو ریخته و دست‌کم 2نفر زیر آوار گرفتار شده‌اند. در این شرایط بود که آتش‌نشانان پایتخت راهی محل حادثه شدند.
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه پی بردند ساختمانی قدیمی در مجاورت یک زمین گودبرداری شده به وسعت 400متر فروریخته است. هرچند به‌نظر می‌رسید اصول ایمنی در این گودبرداری رعایت شده است اما معلوم نبود ساختمان قدیمی به چه دلیلی ریزش کرده است. ملکی در ادامه گفت: در زیرزمین این ساختمان اتاقک کوچکی مانند آب انبار وجود داشت که آن هم تخریب شده بود و اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که 2نفر در آنجا زیر آوار مانده‌اند. آتش‌نشانان بلافاصله عملیات ایمن‌سازی‌ را انجام دادند و با احتیاط لازم مشغول انجام عملیات آواربرداری شدند تا اینکه توانستند مرد جوانی را که از اتباع افغانستان است زنده بیرون بکشند. در ادامه پیکر زنی 30ساله نیز بیرون کشیده شد، اما طبق نظر امدادگران اورژانس او جانش را از دست داده بود. در این حادثه همچنین یک خودرو سواری جک هم به همراه آوار داخل محل گودبرداری سقوط کرده بود.
در شرایطی که دقایقی از این حادثه می‌گذشت کیلومترها آن‌طرف‌تر حادثه مرگبار دیگری در منطقه کهریزسنگ اصفهان اتفاق افتاد که در جریان آن 3نفر جان خود را از دست دادند. این حادثه ساعت 10:51به اورژانس گزارش شد و امدادگران راهی محل حادثه شدند. شواهد نشان می‌داد 3 کارگر وارد انبار زغال در یک حلقه چاه شده بودند که ناگهان چاه دچار ریزش شده و کارگران در آنجا محبوس شده‌اند. دقایقی بعد از این حادثه بود که عملیات امداد و نجات آغاز شد. هنوز معلوم نبود 3کارگر که 35، 40 و 55ساله هستند چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند با وجود این عملیات ادامه یافت. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در این‌باره گفت: در جریان این عملیات 2نفر از نیروهای آتش‌نشانی مصدوم شدند؛ با این حال ساعتی بعد با انجام عملیات آواربرداری پیکر بی‌جان 3کارگر بیرون کشیده و مرگ آنها تأیید شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :