• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61931
+
-

شهردار تهران در همایش فصلی مدیران شهرداری عنوان کرد

نواحی تهران نوک پیکان خدمات رسانی

نواحی تهران نوک پیکان خدمات رسانی


محمد سرابی/ خبرنگار
«متوسط طول زمان صدور پروانه ساختمانی زیاد است.» شهردار تهران در همایش فصلی مدیران شهرداری ضمن بیان این مطلب گفت: «یکی از اهداف ایجاد دفاتر خدمات در مناطق، کاهش زمان و کاهش نیروی انسانی بود.» پیروز حناچی افزود: «این اتفاق هم فساد‌آفرین است و هم ممکن است تبعات دیگری داشته باشد.» شهردار با اشاره به اینکه ما جزو دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین ارتباط را با مردم داریم، گفت: «اگر تصویری که از فعالیت ما در ذهن شهروندان نقش می‌بندد، مثبت باشد مردم احساس رضایت می‌کنند. نواحی نوک پیکان این ارتباط هستند. پس ما در مدیریت شهری گزارش‌هایی را که از نواحی می‌آید جدی می‌گیریم.» شهردار تهران درباره انتصاب مدیران زن گفت: «امروزه 8درصد از بانوان متخصص را به پست مدیریتی ارتقا داده‌ایم که این میزان باید افزایش پیدا کند. من همیشه دیده‌ام که همکاران خانم ما با وجود مسئولیت بیشتری که در زندگی دارند، تعهد بیشتری برای کار نشان می‌دهند. به همین دلیل باید شرایط استفاده از تخصص آنها فراهم باشد.» او با بیان اینکه در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم، گفت: «من منتقد تامین بودجه از ساخت‌وساز بودم و هستم، اما هنوز هم 70درصد بودجه از همین محل؛ چه عوارض و چه جریمه‌ها تامین می‌شود. تامین درآمدهای پایدار می‌تواند ما را از این شرایط نجات دهد.» شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره شرایط ترافیکی اطراف پروژه گیشا گفت: «پل گیشا 2شریان اصلی چمران و آل احمد را پوشش می‌داد و دسترسی محلی به چهار طرف خود را تامین می‌کرد که همه اینها اکنون دچار اختلال شده ‌است. تلاش می‌کنیم تا قبل از شروع سال تحصیلی بخش شریان‌های اصلی و تا آخر سال، تمام پروژه را به اتمام برسانیم.» شهردار در پایان درباره سه‌شنبه‌های بدون خودرو اظهار کرد که باید به زمانی برسیم که مدیران به‌عنوان نمایندگان مدیریت شهری از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. آیین تجلیل از جانباختگان و آسیب‌دیدگان حین خدمت شهرداری تهران با عنوان یادواره شهید امید عباسی با حضور کارکنان شهرداری و اعضای خانواده آنها در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.


محسن هاشمی رفسنجانی:  وقتی ما مدیری را انتخاب می‌کنیم، برای موفقیت نیاز به حمایت، اقتدار و اختیار دارد، شایعاتی که درباره ایجاد شهرداری سایه و موازی از سوی برخی مدیران شهرداری، شنیده می‌شود به مصلحت شهر نیست

حمایت قاطع رئیس شورا از فعالیت‌های شهردار
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم حمایت همه‌جانبه از شهردار تأکید کرد و افزود: «وقتی ما مدیری را انتخاب می‌کنیم، برای موفقیت نیاز به حمایت، اقتدار و اختیار دارد، شایعاتی که درباره ایجاد شهرداری سایه و موازی از سوی برخی مدیران شهرداری، شنیده می‌شود به مصلحت شهر نیست.» محسن هاشمی با حضور در همایش فصلی مدیران شهرداری به چگونگی اجرای برنامه‌های شهردار تهران از زمان تصدی تاکنون پرداخت و افزود: «اولین نکته‌ای که باید در اجرای برنامه‌های شهردار تهران به آن توجه داشت، درک دشواری شرایط است که امکان اجرای پروژه‌های بزرگ را سخت می‌کند، کشور و به‌خصوص صنعت ساختمان در شرایط تورم رکودی است که هم هزینه‌های پروژه‌های عمرانی را افزایش داده و هم به دلیل تورم و رکود امکان افزایش درآمد و منابع شهرداری را سخت‌تر از گذشته کرده‌ است، بنابراین ما در این شرایط بهتر است به جای آغاز کردن پروژه‌های دست نخورده یا امکان پیشرفت پایین، پروژه‌های با پیشرفت بالا را تکمیل کنیم.» محسن هاشمی افزود: «شهردار محترم تهران، شورای شهر و همه ذینفعان در مدیریت شهری مسئله حمایت از حمل ونقل عمومی ریلی یا مترو را به‌عنوان سیاست اصلی شهرداری اعلام کردند و در سال جدید حضور رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور در 2 برنامه مستقل جهت حمایت از مترو بوده است، صورت مسئله نیز مشخص شده که ما از اعتبار 2میلیارد دلاری مصوب دولت برای تامین تجهیزات مترو استفاده کنیم و ساخت 2هزار واگن مترو را که می‌تواند دست‌کم هزار واگن آن به شبکه متروی تهران وارد شود، آغاز کنیم و اقدامات قانونی ساخت 600واگن نیز تحت نظارت و تأیید وزارت کشور شروع شده است.» وی ادامه داد: «اما با گذشت 2 سال از عمر مدیریت شهری جدید، هنوز این اقدام با وجود همه حمایت‌ها از سطح مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، معاون اول، مجلس، وزرا و شورای شهر، به نتیجه نرسیده ‌است. طبیعی است که این عدم‌پیگیری، موجب عدم‌کارایی و پیشرفت در اهداف شود، به‌گونه‌ای که در سال اخیر با وجود راه‌اندازی 2خط جدید مترو، مسافران مترو، به‌جای افزایش، کاهش یافته‌اند.»

   تلاش شهرداری تهران برای ارائه لایحه حمایت از خانواده‌های شهیدان حین خدمت
شهردار تهران خبر داد که لایحه‌ای برای ارائه خدمات لازم به آسیب دیدگان و خانواده‌های شهیدان خدمت در شهرداری به شورای شهر ارائه خواهد شد. در این مراسم از همسر شهید امید عباسی، دختر مرحوم شکرعلی رحیمی ثانی، برادر مرحوم داوود علی اکبری و از جانبازان محمد دیبا، مهدی خوانساری، امامعلی کیومرثی و رحیم آدینه که حین خدمت آسیب‌های شدید دیده بودند تقدیر به عمل آمد.
 سخنان پیروز حناچی در همایش تجلیل از ایثارگران حین خدمت شهرداری تهران:

      یکی از آموزه‌های دینی ما روایتی است مبنی بر اینکه «لم یشکرالمخلوق لم یشکر الخالق». بر همین مبنا، باید از عزیزانی که برای این شهر صدمه دیده‌اند و یا جان خود را برای شهروندان گذاشته‌اند تقدیر و تشکر شود.

      خانواده بزرگ شهرداری تهران یک نهاد اجتماعی و خدماتی است و خدمات مختلفی به مردم ارائه می‌دهد. همکاران من از بدو حیات تا زمان مرگ به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

      خدمات کارمندان شهرداری دارای اهمیت است. در گوشه گوشه شهر تصور کنید یک هفته زباله‌ها جمع‌آوری نشود یا در زمینه ترافیک، آلودگی و حمل‌ونقل خدماتی ارائه نشود. عزیزان شهرداری در این بخش‌ها سرویس و خدمات را به شهروندان ارائه می‌دهند و متأسفانه گاه آسیب دیده و می‌بینند. اگر این تلاش‌ها با نیت خیر و قلب صاف باشد به فرموده خداوند اجر آن با خداست.

      لازم است از همکارانم تشکر کنم که این سنت حسنه را تعقیب کردند و تلاش کردند از زحمات این عزیزان تقدیر کنند. ما هم تلاش می‌کنیم با ارائه لایحه‌ای در شورای شهر به نحو مقتضی این موضوع را تعقیب کنیم و با همکاری اعضای شورای شهر از خانواده و مصدومان خدمت به شکل متمایز تقدیر و زحماتشان را جبران کنیم. هر چند صدماتی که می‌بینند قابل جبران نیست ولی این وظیفه ماست که زحمات این عزیزان را ارج نهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید