• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61674
+
-

اعلام نتیجه سرشماری گورخر ایرانی تا نیمه تابستان

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان گفت: طبق آخرین سرشماری، تعداد گورخرهای ایرانی در پارک ملی خارتوران در شرق این استان ۲۱۰ رأس است، اما نتیجه سرشماری جدید نیمه تابستان امسال اعلام می‌شود.

«امیر عبدوس» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: سرشماری جدید از تعداد گورخرهای ایرانی که در ‌زیستگاه خارتوران زندگی می‌کنند به زودی انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که سرشماری جدید به منظور دستیابی به آمار واقعی و درست با نظارت گروه‌های علمی و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود ادامه داد: آماری که با نظارت مردم، متخصصان و کارشناسان تهیه شود آماری قابل اعتماد و قابل وثوق است.

وی با اشاره به این‌که جدیدترین آمار از تعداد گورخرهای ایرانی که زیستگاه آنها در پارک ملی توران است اواسط تابستان منتشر می‌شود بیان کرد: گورخرها دارای قابلیت تکثیر ضعیف هستند و به طور معمول از هر 3 کر‏ه این گونه یک کره باقی می‌ماند.
وی ادامه داد: پارک ملی کویر گرمسار به دلیل شباهت زیاد با پارک ملی توران، برای زادآوری گونه در حال انقراض گورخر ایرانی مناسب است و بر این اساس اکنون، پارک ملی کویر واقع در شهرستان گرمسار میزبان ۹ گورخر آسیایی است.

عبدوس بیان کرد: گورخرهای ایرانی انتقال یافته به پارک ملی گرمسار با محیط سازگار هستند و با ادامه روند موجود، تعداد این گونه در حال انقراض در پارک ملی گرمسار افزایش می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید