• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61559
+
-

11 پروژه سرمایه‌گذاری در اردبیل عملیاتی می‌شوند

بازار جدید آهن‌فروشان، هتل پنج‌ستاره و پارک کودک شورابیل، طرح‌های مبلمان شهری، استخر و پارک آبی زرناس و... از جمله این طرح‌ها هستند

شورای شهر
11 پروژه سرمایه‌گذاری در اردبیل عملیاتی می‌شوند

رئیس شورای شهر اردبیل از صدور مجوز اجرایی و عملیاتی برای 11 پروژه سرمایه‌گذاری در این شهر خبر داد. 

به گزارش ایسنا «علیرضا پوستی» با اشاره به بررسی طرح‌های ارائه شده در بخش سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی بیان کرد: از بین 29 طرح سرمایه‌گذاری ارائه شده از سوی شهرداری اردبیل در مرحله اول 11 طرح اعم از بازار جدید آهن‌فروشان، هتل پنج‌ستاره و پارک کودک شورابیل، فضاهای اقامتی، گردشگری و کمپینگ در شورابیل، طرح‌های مبلمان شهری، استخر و پارک آبی زرناس، سایت موتوری، سرویس‌های بهداشتی و... برای جذب سرمایه‌گذار وارد فاز انتشار فراخوان خواهند شد. 

وی افزود: در جلسات کمیسیون تخصصی سرمایه‌گذاری در هفته‌های آینده بقیه 17 پروژه معرفی شده از سوی شهرداری اردبیل مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا با تدارک بسته‌ها و پکیج‌های جامع و کامل سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف این طرح‌ها که عمدتا در بخش‌های گردشگری، عمرانی و خدماتی هستند، به سرانجام برسند.

این مسئول همچنین گفت: به دلیل موقعیتی که هسته مرکزی شهر دارد، اعضای شورای شهر با احداث هتل صفویه در کنار پارک ملت در چهارراه امام خمینی(ره) مخالفت کردند تا این پروژه مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.
پوستی سرمایه‌گذاری را تنها راه ایجاد و تقویت درآمد پایدار شهری اعلام کرد و افزود: باید بسته‌های حمایتی و تشویقی برای سرمایه‌گذاران از سوی شورا و شهرداری تدوین و مشخص شود. در کنار این کار باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری از طرح و زمان‌بندی مشخص برای اجرا نیز بهره‌مند شوند.

وی از پیشنهاد شهرداری در خصوص درخواست سرمایه‌گذاران برای افزایش طول مشارکت در چندین پروژه‌ سرمایه‌گذاری خبر داد و اظهار کرد: با پیشنهاد شهرداری اردبیل و تصویب شورای عالی سرمایه‌گذاری، طول مدت مشارکت با توجه به شرایط اقتصادی دشوار کنونی برای زیپ‌لاین از 5 سال به 12 سال، زمین چمن مصنوعی باکری از 10 سال به 14 سال و رستوران شناور شورابیل از 10 سال به 15 سال افزایش یافت تا دغدغه سرمایه‌گذاران در بهره‌برداری از این پروژه‌ها و رسیدن به نقطه سودآوری با حفظ حق و حقوق شهرداری به انجام برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید